Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
BMW alustab esimese autofirmana vesinikautode tootmist
BMW alustab esimesena maailmas vesinikumootoriga autode tootmist, näidates uue keskkonnahoidliku ajajärgu jõudmist autotööstusesse. BMW Clean Energy programmi raames valmib järgmisel aastal esimene partii kaksikkütuse funktsiooniga 7. seeria sedaane, mis on võimelised edasi liikuma nii vedela vesinikkütuse kui ka bensiini abil.
Vesinikumootoriga BMW erimudel Hydrogen 7 suudab vesiniku jõul läbida kuni 200 kilomeetrit. Kui vesinik paagist lõpeb, saab juht lülitada auto lihtsa nupulevajutusega ümber bensiini kasutamisele ja sõit võib jätkuda vähemalt kuni 700 kilomeetri ulatuses. Vesiniku kasutamisel töötab auto 100% keskkonnaohutult, sest mootorist eraldub õhku sisuliselt vaid veeauru.
BMW 7. seeria eksklusiivseima mudeli 760Li baasil valminud erimudel Hydrogen 7 on varustatud 12silindrilise 260hobujõulise sisepõlemismootoriga. Auto kiirendab 0-100 km/h 9,5 sekundiga, tippkiirus on elektrooniliselt piiratud 230 km/h juures. Vesinikauto juures ei ole tehtud mingeid järeleandmisi sõidumugavuse, turvalisuse ja sooritusvõime osas. Ühtlasi on tegemist maailma esimese tootmisesse tuleva autoga, mis suudab sõita nii vesiniku kui ka bensiiniga.
Peamine modifikatsioon BMW 7. seeria tippmudeli 760Li mootori juures on kütuse sisepõlemismootori kohaldamine vedela vesinikkütuse nõuete ja vajadustega.
Sisselaskeklappe suurendati, klapipesa rõngaid modifitseeriti ning kasutusele võeti spetsiaalsed vesinikule orienteeritud klapid, mis paigaldati põlemiskambri asemel sisselasketorustikku.
Lisaks sellele tehti mitmeid muudatusi mootori töökorralduses, et kohaldada mootor vesinikkütuse unikaalsete põlemiskarakteristikutega ja tagada samaaegne töötamine bensiiniga.
Clean Energy programm ise on BMW pikaajaline nägemus tuleviku mobiilsusest.
Autor: ÄP