Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maavalitsus otsib Ruhnule lennukit

    Samal ajal käib Ruhnu sadamas ehitus.
    Hiljuti algatas Saare maavalitsus kolmanda riigihanke, et novembris alustada taas Kuressaare ja Ruhnu vahel kevadel lõppenud regulaarlende. 1. novembril algav talvine navigatsiooniperiood tähendab, et liinilaevad kuni kevadeni Ruhnu ja Saaremaa vahet ei sõida.
    Ruhnu vallavanem Aare Sünter rääkis, et praegu kaalutakse sobiva suurusega lennuki ostmist või rentimist. Saare maavalitsus vaatab koostöös Eesti lennuettevõtjatega ringi välismaal. Eelmise nädala lõpul käidi tutvumas ühe võimaliku Britten Normani variandiga Inglismaal.
    Sünter ütles, et ei soovi ära sõnuda, kuid on vaadatud variandi suhtes lootusrikas. "Loodame, et lahendus on tulemas," sõnas ta. "Paanikaks pole põhjust, ühendus jätkub novembris igal juhul," kinnitas ta. Kui novembriks ei peaks lennukit leitama, jätkub ühendus piirivalve kopteriga, mille lennuhind on tunduvalt kõrgem lennuki omast.
    Üle mere sõitev lennuk peab olema kahemootoriline ning sobilik lühikesele ja mullakattega maandumis- ja stardirajale.
    Eestis sobivat lennukit pole. Esimesel riigihankel pakuti vaid An-28 tüüpi lennukit, mis sõitis Ruhnu vahet varem, kuid ei vasta enam Euroopa Liidus seatud ohutusnõuetele. Teisel riigihankel pakuti Britten Normani tüüpi kahemootorilist ja kaheksakohalist lennukit, mida kasutatakse Suurbritannias ja Taanis, kuid oli kahtlus, et sellel pole piisavalt võimsust.
    Järgmisel aastal muutub tuntavalt mugavamaks Ruhnu laevaühendus, sest praegu on Saarte Liinidel käsil ümberehitustöö 2005. aasta jaanuaritormi järel ohtlikuks muutunud Ruhnu sadamas. Saarte Liinide arendusdirektor Peeter Oopkaup rääkis, et Ruhnu sadam saab uue näo 15. novembriks.
    Tegemist on esimese sadamaprojektiga Eestis, mis renoveeritakse Euroopa Liidu struktuurifondide abil. Projekti esimese osa maksumus on 38 miljonit krooni, millest euroliidu raha moodustab 15 miljonit krooni. Projekti kogumaksumus on orienteeruvalt 100 miljonit krooni.
    "Sadama laienduse esimese järgu käigus muutsime sadamakai oluliselt suuremaks ja tugevamaks," rääkis Oopkaup. "Seni on ilmad olnud head, aga sügistormide ees oli sadam kaitsetu ning tuuliste ilmadega laevadele ja reisijatele ohtlik," selgitas ta.
    Saarte Liinidel on plaanis sadama rekonstrueerimisprojektiga jätkata, näiteks laiendada sadama akvatooriumi ja pikendada muulid. "Vajadus on olemas, kõik oleneb sellest, kuidas meile nüüd raha taha tuleb," kommenteeris Oopkaup.
    1960. aastate lõpul ehitatud sadamas renoveeriti viimati rampi 2000. aastal.
    Autor: Airi Ilisson
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.