Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jalax trügib jõumasinatega maailma

    Jalaxi tegevdirektori ja OÜ Jalaccell juhataja Laur Lubja ütlust mööda saadetakse Paide vallas kokku pandud sõudeergomeetrid kõigepealt Soome. Sealt liiguvad nad edasi juba igasse maailma otsa.
    "Toodame neid nelja eri turu tarvis: Austraaliasse, USAsse, Suurbritanniasse ning ülejäänud Euroopa riikidesse," täpsustab ta.
    Eesti turule Jalaccelli Soomes ligi tuhat eurot maksvad jõumasinad veel ei jõua, kui, siis ehk kunagi kaarega, maaletoojate kaudu.
    Ühisfirma moodustamisega toodi Paide lähistele Mündi külla Soomes paikneva Tunturi OY tehase see osa, kus seni valmistati Tunturi kaubamärgiga trenažööre. Kuna koostööleping on alles mõned kuud vana ning jõumasinate tootmiseks vajalik tehas Mündis veel ehitusjärgus, valmistatakse treeninguseadmeid praegu Jalaxi tehases.
    Kui uus tehas valmis saab, on selles tootmispinda 4200 m" ning töötajate arvuks plaanitakse tänavuse aasta lõpuks juba pea poolsada inimest.
    Jalaxi juhatuse liige Peeter Allik selgitab, et ettevõte on otsustanud investeerida sel aastal tehasesse ligi 40 miljonit krooni. Samas võimaldab uus tootmispind, mis suuruselt võrdub kahe kolmandikuga praegu Jalaxil tootmise all oleva maaga, edaspidi sortimenti laiendada ka teistele spordivahenditele.
    "Uue tehase rajamiseks vajalikke investeeringuid rahastab Jalaccell täielikult omavahenditest," kinnitab Allik.
    Jalaccelli tootmisjuht Janek Tuulis märgib, et proovipartii saadeti Soome juuli lõpus. Mõne kuuga on Jalaccelli Paide vallas asuvas tootmisüksuses kokku pandud ligi 500 Tunturi trenažööri-sõudeergomeetrit ning tööoskuste kasvamisega on plaanis juba septembris jõuda tuhandenda trenažöörini.
    "Algul arutasime, et tahaks teha aastas 2000-3000 jõumasinat, praegu on näha, et maht kisub 30 000-40 000 kanti," räägib Allik. "Trenažööride müük läheb kogu maailmas ülesmäge."
    Lubja sõnul võtab aega, kuni Jalaccellis jõutakse sama efektiivsuseni, mida nähti Soomes paiknenud Tunturi tehases. "Kuid areneme iga päevaga ning suudame sama kvaliteediga kaupa toota odavamalt kui Soomes," märgib ta.
    Kui Jalaccellis kokkupandavate jõumasinate metallosad tulevad kõik Jalaxist, siis plastmassist detailid ning elektroonika pärineb suuresti Hiinast.
    Praegu valmistatakse Mündis üksnes sõudeergomeetreid, järgmisena loodab Lubja käima lükata jooksulintide tootmise.
    "Sõudeergomeetrid, mille disain loodi Soomes, on meil esimene toode Tunturi kaubamärgi all. Kuid edaspidi tegeleme ka ise tootearendusega."
    Peeter Allik lisab, et koostöös Jalaxi tootearendusmeeskonnaga on väljatöötamisel täiesti uus trenažöör, mida hakatakse kokku panema oktoobris.
    "Kõiki plaane on veel vara välja rääkida, kõigepealt tuleb patenteerimisele mõelda," ütleb Allik.
    Autor: Kaarel Aluoja
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.