Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jalax trügib jõumasinatega maailma
Jalaxi tegevdirektori ja OÜ Jalaccell juhataja Laur Lubja ütlust mööda saadetakse Paide vallas kokku pandud sõudeergomeetrid kõigepealt Soome. Sealt liiguvad nad edasi juba igasse maailma otsa.
"Toodame neid nelja eri turu tarvis: Austraaliasse, USAsse, Suurbritanniasse ning ülejäänud Euroopa riikidesse," täpsustab ta.
Eesti turule Jalaccelli Soomes ligi tuhat eurot maksvad jõumasinad veel ei jõua, kui, siis ehk kunagi kaarega, maaletoojate kaudu.
Ühisfirma moodustamisega toodi Paide lähistele Mündi külla Soomes paikneva Tunturi OY tehase see osa, kus seni valmistati Tunturi kaubamärgiga trenažööre. Kuna koostööleping on alles mõned kuud vana ning jõumasinate tootmiseks vajalik tehas Mündis veel ehitusjärgus, valmistatakse treeninguseadmeid praegu Jalaxi tehases.
Kui uus tehas valmis saab, on selles tootmispinda 4200 m" ning töötajate arvuks plaanitakse tänavuse aasta lõpuks juba pea poolsada inimest.
Jalaxi juhatuse liige Peeter Allik selgitab, et ettevõte on otsustanud investeerida sel aastal tehasesse ligi 40 miljonit krooni. Samas võimaldab uus tootmispind, mis suuruselt võrdub kahe kolmandikuga praegu Jalaxil tootmise all oleva maaga, edaspidi sortimenti laiendada ka teistele spordivahenditele.
"Uue tehase rajamiseks vajalikke investeeringuid rahastab Jalaccell täielikult omavahenditest," kinnitab Allik.
Jalaccelli tootmisjuht Janek Tuulis märgib, et proovipartii saadeti Soome juuli lõpus. Mõne kuuga on Jalaccelli Paide vallas asuvas tootmisüksuses kokku pandud ligi 500 Tunturi trenažööri-sõudeergomeetrit ning tööoskuste kasvamisega on plaanis juba septembris jõuda tuhandenda trenažöörini.
"Algul arutasime, et tahaks teha aastas 2000-3000 jõumasinat, praegu on näha, et maht kisub 30 000-40 000 kanti," räägib Allik. "Trenažööride müük läheb kogu maailmas ülesmäge."
Lubja sõnul võtab aega, kuni Jalaccellis jõutakse sama efektiivsuseni, mida nähti Soomes paiknenud Tunturi tehases. "Kuid areneme iga päevaga ning suudame sama kvaliteediga kaupa toota odavamalt kui Soomes," märgib ta.
Kui Jalaccellis kokkupandavate jõumasinate metallosad tulevad kõik Jalaxist, siis plastmassist detailid ning elektroonika pärineb suuresti Hiinast.
Praegu valmistatakse Mündis üksnes sõudeergomeetreid, järgmisena loodab Lubja käima lükata jooksulintide tootmise.
"Sõudeergomeetrid, mille disain loodi Soomes, on meil esimene toode Tunturi kaubamärgi all. Kuid edaspidi tegeleme ka ise tootearendusega."
Peeter Allik lisab, et koostöös Jalaxi tootearendusmeeskonnaga on väljatöötamisel täiesti uus trenažöör, mida hakatakse kokku panema oktoobris.
"Kõiki plaane on veel vara välja rääkida, kõigepealt tuleb patenteerimisele mõelda," ütleb Allik.
Autor: Kaarel Aluoja