Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Õllesõber piiritagustest markidest suuremat ei hooli
Õlletööstustel on toiduainetööstuses see eripära, et kohalike tööstuste toodangut eelistatakse tugevalt igal pool maailmas. Nii ka Eestis.
Toon välja olulisemad aspektid, mis eriti viimastel aastatel on kohalikke õlletööstusi mõjutanud:
Kõikides Eesti õlletööstustes on tootmises kasutusel tehnoloogia tipptase, mis tagab toodangu ühtlaselt kõrge kvaliteedi - ülioluline tarbijale;
Süstemaatiliselt tellitakse tarbija turu-uuringuid, saamaks teada, millised sihtrühmad mida tahavad ja millised on üldse tarbija ootused tootjatele - vastavalt uuringute tulemustele seatakse ka tööstuse arengusuunad;
pidevalt jälgitakse mujal maailmas toimuvat ning tegeldakse tootearendusega - heal tasemel turundus;
Võib öelda, et puhtalt vaid õlut tootvaid õlletehaseid Eestis praegu enam ei olegi - toodetakse nii õlut, lahjasid alkohoolseid jooke kui ka karastusjooke. Jookide turul on just lahjade alkohoolsete jookide ja karastusjookide tarbimine 2005. aasta andmetel kasvanud - ka see on kindlasti üks edukuse aluseid.
Üldiselt on õlleliidu juhina uhke tunne näha, et meie õlletootjad on TOP 100s esikohtadel ning lisaks suurtele on tabelis esindatud ka teised õlletööstused.
Autor: Jüri Kert