Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Audi Allroad Quattro ei jäta ruumi virisemiseks
Tegelikult on see auto järjekordne maasturihulluse tagajärg. Võib-olla parim tagajärg? Miks mitte, sest kui vaatate, kuhu läheb enamik ostetavaid maastureid, siis julgen teha avalduse, et mõni neist ei jõua tihtipeale linnastki välja, rääkimata maastikul müttamisest. Sestap on selline allroad-tüüpi auto ju hea - sul on tahtmise korral võimalus minna oma soliidse linnalaevaga sopa sisse ukerdama. Samas võib õhkvedrustuse ka täiesti maha lasta ja sportautona mööda Eestimaa justkui selle jaoks loodud teid komberdada.
Uus Allroad Quattro on välimuselt selgelt A6 Avant, kuid iga nurga pealt on kõike natuke lisatud. Suur ja paljude jaoks tabuna tunduv iluvõre mulle meeldib, see ongi eestvaates see, mille peale sa võid öelda: jah, see on Allroad, mitte lihtsalt A6. Kogu autole on plastmassimees ringi peale teinud ja pöidla taevasse sirutanud, teatades, et maasturdamine on seks korraks lõpetatud.
Sisu on Audil alati hea olnud. Ei ole eriti kohti, kus paneks näpu peale ja teataks, et oot-oot, Müllerid, tulge nüüd siia ja vaadake, mis jama te teinud olete. Interjööri peale võiks Audi disaineritele alati bratwurst'i välja käristada. Sisu on soliidne ja asjalik.
Kirutakse küll seda nupukest, millega menüüdes tuleb tuisata ja autole sobivad seaded leida, kuid see tahab lihtsalt harjumist ja pärast paari päeva saab igaüks sellega hakkama.
Proovisõiduauto kapoti all tuksus viimasel ajal sakslaste firmamärgiks saanud diiselsüda. Paljud võtavad kätte ja sõimavad diisleid ülbe irve näol traktoriteks. Eks sõimake, kuid tundub, et tulevik on diislite pärusmaa. Kehvaks ei saa nimetada ka Allroadi kolmeliitrist turbodiislit, mis tuima jõuga veab igal kiirusel paremat jalga liigutades kõik sõitjad armutult istmesse. Kiirendust ei saada mingi diisli lärin, vaid mõnus V6-mootori urin, mis paneb küsima, ega see ikka mitte bensiinimootor ole.
Juhitavus on Audil Quattrole omaselt hea, ainult tõstetav-langetatav vedrustus on kuidagi tuim. Ei tea, mis tulevärki ma kurvides lootsin, kuid ükstapuha mismoodi ma selle autoga kurvi läksin, toodi see tuima näoga kindlalt välja. Ka kruusal sai kurvilisemat teed proovitud - ei ole kohta, kus saaks viriseda.