Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Moega käivad kaasas logistilised protsessid

    Kaks korda aastas tabab moemaailma heas mõttes paanika - käes on uus hooaeg.
    Esmatarbekaupade (Fast Moving Consumer Goods - FMCG) puhul on olulisimaks teguriks kauba kiire kättesaadavus. Moetööstuse edu sõltub samuti kiirusest, sest uutele moesuundadele vastavad rõivad ja kaubapartiid tuleb kiiresti turule toimetada. Seisev kaup, olgu see siis tootja juures või laos, ei müü.
    Rippriiete vedu on omanäoline ja väga spetsiifiline transpordi alaliik ning üldjuhul kasutatakse seda ainult valmisrõivaste vedamiseks. Täna üritavad jaekaubanduses ettevõtted müüa juba palju enamat kui lihtsalt ilusaid rõivaid ja pakkuda tervet kontseptsiooni.
    See toob endaga kaasa olukordi, kus spetsiaaltreilereid kasutatakse ka muu kauba vedudeks kui ainult rippriided. Pisut aitab see leevendada hooajalisusest tulenevaid suuri kaubamahtude erinevusi kõrg- ja madalhooaegadel.
    Nii treilerite kui ka konteinerite puhul tuleb arvestada faktiga, et viimased on piiratud kasutusvõimaluste poolest, kuna neid on võimalik laadida vaid tagant.
    See muudab oluliseks saadetiste logistiliselt õige laadimisjärjekorra, kuna vastasel juhul muutub osakoormate mahalaadimine ääretult kulukaks. Lisandub edasi-tagasisõit või siis otseveona mõeldud saadetise olude sunnil terminali mahalaadimine. Kuigi seda probleemi esineb ka tavatranspordis, tuleb rõivaste veo juures arvestada sellega, et tegu on ainult käsitsi laadimisega ja tehnikast siin suurt abi ei ole.
    Rippriiete saadetise segaminimineku vältimiseks on oluline laadida saadetis alati õiges järjekorras. Laadimisviisist sõltub, kui mitu ühikut saab laadida ühele lavameetrile. Juhul kui laadimisprotsess peaks erinema tavapärasest normist, tuleb laadimisjärjekorrast alati informeerida veokorraldajat.
    Üheks oluliseks erinevuseks rippriiete transpordil võrrelduna tavatranspordiga on kaubakoguse arvestuse põhimõtted. Arvestuse aluseks ei ole mitte lavameetrid ja kuupmeetrid, vaid tükiarv või jooksvad meetrid.
    Kui saadetise maht on väike, siis on alternatiivina spetsiaalveokile võimalik kasutada spetsiaalseid pakendeid, mis võimaldavad transportida rõivaid rippasendis, aga samal ajal jätab see vabad käed veovahendi või -liigi kasutamisel. Kuna pakendi mahutavus ei ole väga suur, aga omahind suhteliselt kõrge, on see viis otstarbekas siiski vaid väikeste partiide - näiteks tootenäidiste - saatmisel.
    Oscar Wilde
    "Mood on midagi nii kohutavat, et seda peab iga kuue kuu järel muutma."
    Autor: Kärt Kokk
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.