Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Diiselmootoriga Lexus - geniaalne
Lexus IS on nii ehk naa mõnus ja ilus auto, nüüd pandi sellele ka diiselmootor. Karm lüke, sest kui paljud Lexuse kliendid ostavad endale diiselmootoriga auto?
Ma arvan, et mitte ükski või noh, võib-olla kaks. Ei, see ei tähenda seda, et ma arvan, et neid ISi diiselmudeleid ostetakse ainult kaks. Ma arvan hoopis, et neid hakkab märksa rohkem minema, kuid kliendid tulevad mujalt, näiteks kallima Toyota Avensise või mõne muu auto juurest. Neli ja poolsada tuhat krooni on selline piir, kus on karmi diiselmootoriga pereautod. Kas Avensis või Lexus IS… hmm, paneb mõtlema, mis?
Välimuselt ei erine bensiini ja diiselmudel millegi poolest. Varustustasemed on samad ja uksed on ka ikka külgedel ja lingid väljapool olemas.
Sisemus on samuti sama nagu bensiinimootoriga mudelil. Üks pisike erinevus on küll üldises mõttes. Nimelt ei saa ikka veel Toyota kontsernis 177hobujõulisele diiselmootorile automaatkäigukasti osta. Ise nad on pidevatele küsimustele, millal tuleb ja saab, vastanud, et üks hea asi korraga ja natuke kannatust, küll see automaat ka lõpuks tuleb. Rahvuselt perfektsionistid peavad ju kõik kõige parema tegema. Tagaistuja jäme talvesaabas ei mahu endiselt esimese istme alla.
Samuti ei käi maha tagumise istme seljatugi. See viimane on muidugi päris tugev argument suvalise peresedaani või universaali kasuks.
Milleks siis seda tagumist istet ja uksi üldse vaja on? Panin viis täiskasvanut autosse ja läbisime üle kahesaja kilomeetri.
Nurinat ma küll tagaistmelt ei kuulnud. Nimetati hoopis, et päris mugav ja pole hullu midagi.
Kui pidevalt mingit suurt ja pikka kraami vedada pole vaja, siis saab ka ilma suuremat sorti lapsevankrita pere selle autoga hakkama.
Juhitavus on ISile omaselt suurepärane. Veojõukontroll täielikult maha ei tule, kuid selle vastu on keegi juba rohtu leidnud ja teatud järjekorras nuppude vajutamisega saab ka selle vidina välja lülitatud, et tõelised kiirestisõitmise fännid saaksid lõpuni selle auto võimalusi nautida. Diiselmootor on juba Avensiselt tuttav jõuline, kuid kütuse tarbimise harjumustele omaselt ökonoomne. Päris lennukiks autot nimetada ei saa, sest lõpuks on väike keskklassi masina kaaluks üle pooleteise tonni.