Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasutatud autode müük läks igasügisesse langusse

    Info-Auto turundusdirektori Tiit Lillipuu sõnul läks neil tavapärasest hulgast kasutatud sõiduvahenditest septembris kaubaks ainult pool ja nõudlus on jätkuvalt raugenud ka oktoobri esimeste nädalate jooksul.
    Seda, et autost vabaneda ei ole võimalik või tuleb selleks kõvasti hinda langetada, ei karda Hannes Luht Auto Tupikust. Luhti sõnul on turul siiski nii, et kui auto on korras ja selle eest küsitakse mõistlikku hinda, saab auto ka müüdud ja seda igal ajal.
    Priit Maanurm A2 Autoweltist nimetab, et kasutatud autode nagu ka uute müügi tippaeg on loomulikult kevad ja suvi. Müük hakkab vähenema septembrist ning madalhooajaks võibki nimetada septembrit, oktoobrit ja novembrit, detsember on aga alati kõrgem. Maanurme arvates on kasutatud autode ostjad reaalsema mõtlemisega ehk lasevad autol esmase suure hinnakukkumise ära teha ja siis lähevad ostma. Kallimate autode puhul on vähem kui aasta pärast 50% kukkumine täiesti tavaline.
    Tiit Lillipuu sõnul eelistavad tarbijagrupid, kes varematel aastatel on vaadanud pigem vähepruugitud sõidukite poole - üliõpilased, noored pered, pensioniikka jõudnud, maainimesed -, soetada endale päris uue auto. Lillipuu sõnul on mõttevahetustest klientidega jäänud kõlama see, et väärtustama on õpitud aega.
    Ta ei julgeks siiski praegusele kasutatud autode müügilangusele väga pikka iga prognoosida. Alati on neid, kes vajavad odavamat alternatiivi või keelduvad põhimõtteliselt "uue auto lõhna" eest maksmast.
    Lillipuu sõnul tuleb mõningaid lühiajalisi võnkeid küll ette, näiteks kasutatud autode teatavat hinnalangust aasta alguskuudel.
    Seda saab aga seletada asjaoluga, et ettelööv uus aastanumber teeb iga auto samuti aasta võrra vanemaks, mistõttu on pruugitud autode müüjad lahkelt valmis platsidele jäänud sõidukeid väiksema müügikattega käest andma. Tähtis, et saaks kapitali seismajäämisega ähvardava kauba alt vabastada, uutele ruumi ja valmistuda igakevadiseks müügipaanikaks.
    Praegu on viimane aeg auto maha müüa, juhul kui seda on plaanis sel aastal teha.
    Võrreldes aasta esimese poolega tuleb järelturul autodele kolmandas kvartalis peale pisike hinnalangus, andes märku hoopis suuremast aastalõpu hindade kukkumisest. Teatavasti on autol kui kaubal üks eripära, tema väärtus on seotud kindlalt vanusega ning ükskõik kui head hoiu- või kasutamistingimused ei peata paratamatut väärtuse vähenemist, mis tuleb aasta möödudes.
    Hoolimata auto tootmise kuust on ta sünniajaks ikkagi 31. detsembri hilisöö. Siis saavad autod aasta vanemaks ja kaotavad osa oma väärtusest. Jaanuari alguse hindades see veel ei kajastu, aga ostjad on selgelt ootamas ja müüjad sunnitud vanal aastal müümata jäänud autol hinna alla laskma, sest kaup on nüüd lihtsalt aasta võrra vanem.
    Hindade langus kahes esimeses kvartalis on võrrelduna aasta teise poolega tagasihoidlik. Kavalad võiksid auto ostu lükata detsembrisse kui hinnad madalamad, aga siis vaesub ka pakkumine ja te ostate auto, millel kohe sünnipäev tulemas.
    Järelturul on praegu lisaks sesoonsusele ilmselt hakanud hindu mõjutama suurenenud kulutused kütusele. Praegu on kütuse hinnad jälle natuke langenud, kuid inimestes pole enam usku, et kunagised odavad ajad taastuksid ning suured ja suurte mootoritega autod on järelturul hindu kaotamas rohkem kui väikeautod.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Järgmine eestlane viis oma frantsiisi Dubaisse
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.