Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
PepsiCo kasum kasvas 71 protsenti
Ettevõte, mis on muu hulgas USA suuruselt teine snäkitootja, teenis kolmandas kvartalis 1,48 miljardit dollarit (18,5 miljardit krooni) kasumit ehk 0,88 dollarit aktsia kohta. Aasta eest tuli 864 miljonit dollarit kasumit ehk 0,51 dollarit aktsia kohta. PepsiCo käive kasvas 9,4 protsenti, 8,95 miljardi dollarini (110 miljardi kroonini). Analüütikud ootasid PepsiCo kasumiks 0,86 dollarit aktsia kohta.
Pepsico võitis tänu uutele toodetele (Liptoni roheline tsitrusetee) ja tervislikumatele krõbuskitele tagasi kliente Coca-Colalt ning suur käibe kasv toimus ka Venemaal ja Hiinas.
"Pepsi tegeleb tervislikumate toodetega ja pühendab rohkem aega ja raha, et muuta tooteportfelli just selles suunas," ütles Farr Miller & Washingtoni analüütik Christopher Meeker.
Ettevõtte teatel kasvas kasum kõikides ärisektorites, kuid marginaalidele mõjus negatiivselt apelsinimahla kallinemine, mida kasutatakse Tropicana joogi valmistamiseks, ning Gatorade'i spordijookide tarnimise kallinemine. Viimase põhjuseks oli nõudluse järsk kasv hooaja tipul.
Juulis tõstis PepsicCo kogu selle aasta kasumiprognoosi 2,93 dollarilt 2,95 dollarile aktsia kohta. Thomsoni andmetel ootavad analüütikud karastusjookide tootja kasumiks 2,99 dollarit aktsia kohta.
Kui Coca-Colal tuleb 80 protsenti käibest karastusjookidest, siis PepsiCol vähem kui 20 protsenti. See oli esimene kvartalitulemus PepsiCo uue juhi tegevuse ajal. Ajakirja Fortune poolt maailma mõjuvõimsaimaks ärinaiseks nimetatud Indra Nooyi asus kompanii etteotsa 1. oktoobril.
PepsiCo aktsia hind on sel aastal tõusnud 8 protsenti. Maailma suurima karastusjookide valmistaja Coca-Cola aktsia on aasta algusega võrreldes kerkinud aga 9 protsenti.