Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autot saab osta, kütust mitte

    Kel soovi ja entusiasmi, saab olenemata tankimisvõimaluse puudumisest bioetanoolil töötavaid Forde juba soetada. Info-Auto turundusdirektori Tiit Lillipuu kinnitusel võib neilt juba praegu osta C-Maxi ja Focust eri kerevariatsioonidega. Autode hinnad algavad 245 900 kroonist. Lillipuu teatel pole siiani küll ühtegi autot veel kaubaks läinud.
    Saab Eesti müügidirektori Timo Runge andmeil Eestis praegu veel E85 kütusel töötavat SAAB 9-5 BioPowerit soetada ei saa, kuid reaalselt peaks laienemisring jõudma meieni aasta-pooleteise jooksul. Selline on GM C&E Europe'i otsus, sest Eestis ei ole bioetanooli müüjat. Runge teada jääb BioPoweri mootor samasse suurusjärku hariliku bensiinimootoriga. Kui näiteks sedaankerega SAAB 9-5 VECTOR 2,0 LPT maksab 480 000 krooni, siis võrdväärse BioPoweri hind on 515 000 krooni suurusjärgus.
    Statoil Eesti AS kontseptsioonijuhi Kai Realo arvates on ka Eestis kindlasti võimalik E85 biokütuse müük koostöös mõne autode maaletoojaga. Pidurdab asjaolu, et bioetanooli tootmist mootorikütuseks vajaliku kvaliteediga Eestis ei eksisteeri. Teine negatiivne aspekt on, et isegi aktsiisivabastust arvestades on bioetanool samaväärsest bensiinist kallim.
    Realo ootusel tõuseb huvi E85 biokütuse vastu kindlasti, kui tõuseb mootoribensiini aktsiisimaks ja ilma aktsiisimaksuta E85 liitri hind muutub seeläbi konkurentsivõimelisemaks.
    Keskkonnaministeeriumi energeetikaosakonna nõuniku Ell-Mari Koppeli sõnul esitatakse detsembris valitsusele heakskiitmiseks "Biomassi ja bioenergia kasutamise edendamise arengukava aastateks 2007-2013".
    Arengukavas kavandatakse tegevused aastateks 2007-2013. Arengukava eesmärk on luua õiguslikult reguleeritud majanduskeskkond biomassi ja bioenergia kasutamise edendamiseks. Meetmete kavandamisel lähtutakse nende majanduslike, sotsiaalsete ja keskkonnamõjude hinnangust.
    Kõige eesrindlikumaks maaks bioetanooli levitamisel on maailmas Rootsi. Pole ka midagi imestada, sest valitsus ja autotootjad eesotsas General Motorsi ja Fordiga on teinud väga suurt lobitööd, saamaks inimesi enda klientideks.
    Fordi esindus hakkas pilootprogrammina Ameerikast nn flexi-fuel autosid tooma juba 1990. aastate alguses. Sama hakkas aastakümne keskel üle terve Rootsi tanklate rajamisega tegelema bensiinimüüja OK.
    Valitsuse poolt on Rootsis biobensiinile, bioetanoolile ja biodiislile ka väiksemad maksud. Linnad läbi kogu Rootsi pakuvad nn puhastele autodele tasuta parkimist. Töötajad, kes kasutavad puhaste kategooriasse mahtuvat firma autot, saavad isikliku tulumaksu pealt soodustusi.
    Paljud autotootjad on samuti hakanud flexi-fuel-autodesse panustama, sest ilmselgelt ei saa nad enam võita võidujooksu elektrihübriidmasinatega, mida valmistavatel Toyotal ja Hondal on sel turul juba tugev eelis ning arengus ja müügis teiste ees pikk edumaa.
    Näiteks müüdi Rootsis jaanuarist juulini 6100 Saab 9-5 BioPowerit ja 4214 Ford Focus Flexi-Fuelit, seevastu elektri- ja bensiiniajamiga hübriidautosid Toyota Prius läks samas ajavahemikus kaubaks vaid 1089 tükki.
    Paljud seisavad ka etanooli kasutamise vastu, sest maailma etanoolivarud on üsna limiteeritud ja kui neist piisab Rootsile, siis ei pruugi piisata kogu maailmale.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.