Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Naelrehv vs lamell

    GoodYear Dunlop Tires Baltics ASi müügijuhi Marek Mooruse sõnul tulevad naelrehvi eelised välja jääl ja kinnisõidetud lumel.
    Naela eelistamine lamellile on tema arvates peas kinni neil paljudel, kes arvavad, et kui nael on maas, siis peab ta peaaegu sama hästi kui suverehvid suvel. Moorus naelrehvi keelamise poolt ei ole. Pigem arvab ta, et võiks olla kaks kontingenti ehk ühed sõidavad naelrehviga ja teised lamelliga. Põhjusena toob ta välja selle, et kui oleks ainult lamellide kasutajad, siis nad lihviksid teekatte liialt siledaks, kuid naelrehvi kasutajad tasakaalustaks olukorda sellega, et nad karestaks eelnevalt siledaks lihvitud pinda.
    Vianori tegevdirektor Kaspar Sepp leiab samuti, et olemas olgu mõlemad, nii lamell- kui ka naelrehv. Kui inimene sõidab ainult suurtel maanteedel või linnas, siis piisab lamellist, kuid kui on vaja minna kuskile, kus on jää all ja vesi peal ehk mõningad maakohad, siis seal jääb lamellrehv selgelt hätta.
    Mõlemad mehed toovad naastrehvi suure miinusena välja müra. Nimelt tekitavad naelrehvid tohutut teemüra, seevastu lamellrehv on peaaegu sama vaikne nagu suverehv. Suure plussina lamellrehvi kasuks rõhuvad mõlemad ka sellele, et kuna lamellrehv on oma olemuselt M+S-rehv, siis võib teda kasutada aastaringselt. See pole küll soovitatav, sest lamellrehv muutub tavaasfaldil suhteliselt vedelaks ja auto võib teel ujuma hakata.
    Hulgalise lamellrehvi kasutuselevõtmisega saaks oluliselt vähendada rehvivahetusjärjekordi.
    Kui naastrehvi võib alla panna alles novembrist ja pannaksegi tavaliselt esimese lume tulekuga, siis lamellid võib juba oktoobri teises pooles alla panna ja sõita kuni kevadeni. Marek Mooruse sõnul oleks see väga mõistlik, sest suverehviga +5 kraadi juures on suhteliselt ohtlik sõita. Nimelt tuleb neil töötemperatuur tavaliselt alles +7 kraadi juures ja madalamate soojakraadidega muutub rehv jäigaks nagu plastmass ja mingit pidamist nii jäigal materjalil nii ehk naa ei ole.
    Hinnavahesid naastrehvi ja lamelli puhul eriti pole. Kui hinnavahe on, siis natuke naastrehvi kasuks. Naastrehvi tootmine on kallim kui lamellil. Hind naela kasuks on tingitud tihedast konkurentsist, sest siinmail müüakse naastrehvi endiselt märksa rohkem kui lamelle.
    Vabu rehvivahetusaegu veel jagub
    Helistades läbi mitmeid rehvide vahetamisega tegelevaid firmasid, selgus, et praegu veel on võimalik saada vabu aegu kas lausa samasse päeva või vähemalt järgmisse.
    Esimene kõne Oscarrehvid OÜsse õnnestus, kus selgus, et aegu oleks nii samasse kui ka järgmisse päeva. Järgmine päev oli peaaegu tervenisti vaba ja valikuvõimalus erinevate kellaaegade vahel väga suur.
    Vianorist pakuti aegu kaks päeva ette, kuid nenditi, et talvemöll võtab vaikselt tuure üles ja kolmapäeva päeval oli juba hooaja alguse lõhn täiesti olemas. Iga-aastane tõik on see, et päris pööraseks läheb rehvivahetustes kas siis, kui lund sadama hakkab või jää maha tuleb. Üks variant on veel ka see, et praegust ilma jätkub kuni novembri lõpuni ja tõsised järjekorrad tekivad 1. detsembri saabumisega, mil talverehvi kasutamine muutub kohustuslikuks.
    Praegu võiks talverehv juba all olla ja sestap peakski kohe minema ja laskma need paigaldada.
    Vianor avas sel sügisel Lasnamäel Baltimaade suurima rehvihotelli.
    Paljud elavad kohtades, kus pole võimalik parajasti kasutuses mitteolevaid rehve hoiustada. Neile on rehvifirmadel välja pakkuda rehvide hotellid. Hetkel suudetakse mahutada 8000 auto rehvid. Kui tekib vajadus, võidakse rehvihotelli ka laiendada. Ühe hooaja hoiustamise hind on 400 krooni.
    Lisaks sellele, et rehve hoiustatakse, pestakse velgedel rehvid puhtaks ja tasakaalustatakse. Velgedeta rehve ei pesta, sest pesuga võib vesi rehvi sisse jääda. Kui pesu või tasakaalustamise käigus selgub, et rehvid on oma kulumispiiri ületanud, võetakse kliendiga ühendust ja pakutakse talle uusi sobivaid rehve. Kui hooaja lõpp on lähenemas, helistatakse kõik kliendid läbi ja otsitakse koos neile sobiv rehvivahetusaeg.
    Kui rehvid on velgedel, siis on nad tasakaalus ja nende allakruvimine võtab maksimaalselt viisteist minutit.
    Ei sissemurdmist ega ka maavärinat rehvihotellis ole samuti põhjust karta, sest kogu ladu on kindlustatud ja juhul kui midagi juhtub, korvatakse kliendile kõik kahjud.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.