Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pealinn sai universaalse remonditöökoja võrra rikkamaks
Skuba Group OÜ juhatuse liikme Enn Ossepi sõnul erineb avatud keskus teistest, kuna uues töökojas hakatakse pakkuma remonti ja hooldust kõikidele veokimarkidele.
Veoautokeskuses on umbes 1800 ruutmeetrit töökoja- ja 1300 ruutmeetrit laopinda, kus hoitakse üle 30 000 nimetuse varuosi kõigi markide veoautodele, bussidele ja haagistele.
Uue keskuse naabruses asuva Scania Eesti ASi töökoja juhataja Tarmo Allemann nendib, et uus universaalne töökoda võib pakkuda küll mõningaid lihtsamaid remonttöid aktsepteeritaval tasemel, kuid kaasaegsed raskeveokid on tehnoloogiliselt väga keerulised. Seetõttu võib osutuda keeruliseks tagada tippkvaliteeti probleemsematele remonttöödele.
"Samuti võib raskusi ette tulla juba diagnostikas, kui mehaanikutel pole piisavalt teadmisi ja kogemusi," põhjendab Allemann, miks on etem käia hoolduses iga kaubamärgi esindajate juures.
Allemann lisab, et vastavalt Scania töökodade võimalustele pakutakse ka teiste kaubamärkidega veokitele teatud remondi- ja hooldustöid.
Iv Pluss ASi turundusjuht Ardi Sillaorg põhjendab, et nemad remondivad ainult Iveco tarbesõidukeid, kuna ollakse kontserni ametlik esindus Eestis. Abi saavad nende töökojast siiski kõikide automarkide omanikud, eriti, mis puutub avariiremonti.
"Meil on üks vähestest veoautodele mõeldud värvikambritest Eestis," lausus Sillaorg.
Tagamaks kiireimat teenust Iveco omanikele, võetakse teisi marke remonti vaid vabade kohtade olemasolul ja tingimusel, et see ei tähenda põhiklientidele täiendavat ajakulu.
Renault Trucksi veoautokeskuse konkurentsi Sillaorgi hinnangul ei kardeta.
"Renault' lubadus remontida kõiki marke on loomulikult tänuväärne," ütleb Sillaorg, kuid näeb siin ohtu, et püüdes keskenduda kõigile, ei keskenduta tegelikult millelegi.
Mercedes-Benzi tehniline juhataja Sven Hinn kommenteerib, et igal brändil on spetsiifiline müügijärgse teenindamise infosüsteem: töökoja käsiraamatud, varuosakataloogid ja eritööriistad, sealhulgas diagnoosiarvutid, mis nõuavad investeeringuid. Edukaks tööks on vajalik pikk remondikogemus ja võimalus valmistajatehasest tehnilist tuge saada.