Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Välismaalaste firmad hädas võlgadega
"Mina ei ole kellelegi raha võlgu," ütleb Tallinnas asuva Asian Aroma nimelise söögikoha omanik, Indiast pärit Venakata Subramanian Iyer. Mees on endast väljas, ta jutt on kiire ja keeruline.
Iyeri firma Medisana Service OÜ, mis restorani haldab, on üks välismaalt ning teisest kulutuuriruumist pärit omanikuga firma, mis on võlgu sisse nõudva Julianus Inkasso nimekirja sattunud.
Inkassofirma menetlusjuhi Ivar Kamariku sõnul välismaiste omanikega võlgu olevate ettevõtete arv pigem suureneb kui väheneb. Iyeri firma võlg on Kamariku sõnul üle 20 000 krooni. Kellele, seda menetlusjuht klienti säästes öelda ei taha. Mees sõnab vaid lühidalt, et firma peab Eesti seadusi järgima.
Lõpuks restorani omanik Iyer siiski tunnistab, et mingi võlg on, kuid räägib, et inkassofirma üritab neid petta. "Need inimesed üritavad mu käsi väänata, et maksaksin raha, mida võlgu pole. Nad arvavad, et kuna oleme välismaalased, siis võivad meilt igasuguseid intresse ja trahve välja petta," ütleb ta. Iyer lisab veel, et saavutaks hea meelega inkassofirmaga kokkuleppe, kuid neid ei huvita jutt, mida välismaalased räägivad.
Intrum Justitia tegevjuhi Ivar Tammemäe sõnul on välismaiste omanikega firmad, võrreldes paari aasta taguse ajaga, aina tihedamini võlgnike sekka sattumas. "Ühtpidi võib võtta, et nad tulevad teisest kultuurist, kus on pikemad maksetähtajad. Pigem aga tullakse ja arvatakse, et siin on väga lihtne äri ajada. Paari aastaga aga selgub, et ei ole," seletab ta. Nii lähevad välismaalaste firmad tihti pankrotti, nad muutuvad võlgnikeks ja firmad likvideeritakse. "Tooni annavad need, kes on pidevad Eestiga suhtlejad - Põhjamaad ja Kesk-Euroopa," lisab firmajuht.
Eelmisel nädalal visati oma poepinnalt Viru Keskuses välja Itaalia elustiilikeskus Felicitalia, mille omanikud on keskuse juhi Ants Vasara sõnul miljon krooni renti võlgu. Selle kättesaamiseks peab asja kohtusse andma, arvab Vasar.
Elustiilikeskuse omanik Antonio Manno räägib aga, et tegelikult on kõik kontrolli all. "Meie maksame makse, kuid me pole rahul reklaamiagentuuri Amore tehtud tööga, kelle turunduskampaania meid ei rahuldanud. Samuti on meil olnud probleeme ehitusega. Nende teenuste eest me ei soovi maksta, sest me pole rahul töö kvaliteediga," põhjendas mees.
Autor: Gert D. Hankewitz