Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaubamaja kõrglend jätkub
Kui eelmise aasta kolmandas kvartalis näitas ettevõte käibeks 701 ja kasumiks 11 miljonit krooni, siis selle aasta kolme kuuga müüs kontsern juba 1066 miljoni krooni eest, millest tulu saadi 74 miljonit krooni. Siinjuures peab arvestama, et mullu kahandasid kasumit nii Tartu Kaubamajja tehtud investeeringud kui ka mitme uue Selveri avamine.
Lõppenud kvartali puhul ei ole tegemist kaugeltki ühekordse sähvatusega - Kaubamaja on üha paremaid tulemusi näidanud juba pikemat aega. Üheksa kuu lõikes kasvas käive 55%, 2,96 miljardi kroonini, kasum kerkis samal ajal aga 43 miljonilt 175 miljonile kroonile ehk üle nelja korra.
"Selle aasta üheksa kuu tulemused on olnud kõigi aegade kõige paremad. Me oleme muutunud mitte ainult suuremaks, vaid ka efektiivsemaks," kommenteeris tulemusi Tallinna Kaubamaja juht Raul Puusepp, viidates tuntavale kasumlikkuse tõusule. Puusepa sõnul olid kasumis kõik kontserni ärisegmendid.
Peale senistele tihti ootusi ületavatele tulemustele on ettevõttel teatavasti suurejooneline plaan laieneda koduturust kaugemale Lätti. Selleks on kontsern alustanud Lidl Latvijaga läbirääkimisi 22 kinnistu ostmiseks. Lõunanaabrite juures kavatsetakse esialgu avada 10 Selverit.
"Läti turul on veel ruumi küll, eriti, kui vaadata erinevaid suhtarve, nagu müügipind elaniku kohta," peab Tallinna Kaubamaja juht laienemist lõunanaabrite juurde perspektiivikaks.
"Kapitali saamiseks ei ole meil plaanis aktsiaid juurde emiteerida. Samas raha taha laienemine kindlasti ei jää - saame omavahenditega hakkama," lisas Puusepp.
Lisaks tulemustele teatas Tallinna Kaubamaja eile ka Partner Krediitkaardi turule toomisest. Krediitkaardi limiit algab 5000 kroonist, kuid võib kontserni müügi- ja turundusdirektori Enn Pareli sõnul olla ka näiteks kümme korda suurem. Peale kliendile lisaväärtuse pakkumise on ettevõttel siin ka uus teenimisvõimalus.
"Krediitkaardi intress on sarnane pankade sama tüüpi krediitkaartidega - 16 protsenti aastas, mis teeb vaid pisut üle 1,3 protsendi kuus," selgitas Parel. Krediitkaardi väljaandmisel tehakse koostööd Hansapangaga.
Ka neljandalt kvartalilt võib oodata ilusaid tulemusi.
"Me prognoose ei tee, aga tavapäraselt on neljas kvartal jaekaubanduses alati aasta kõige edukam," ütles Puusepp.
Autor omab Tallinna Kaubamaja aktsiaid.
Ettevõte on näidanud korralikku kasvu, sealjuures puhaskasum ületas ootusi. Põhjusteks on siin näiteks väga hea üldine majanduskasv, kusjuures taolisest kasvust lõikab just jaekaubanduse sektor enim kasu, samuti jõuline laienemine ja väga kasumlik Selveri kett. Väga positiivne on, et ettevõte on suutnud kasvatada efektiivsust ning parandada tegevusmarginaale. Suuresti mõjutab nende edasisi tulemusi hea potentsiaaliga Läti projekti käivitumine. Arvestades, et tegemist on kasvava ettevõttega, on aktsia hind mõistlikul tasemel.