Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Elke Auto müügi kasvuks valmis
Arvatavasti on selline tegevus ka põhjuseks, miks Elke Auto TOPis järjekordselt nii kõrgel kohal on.
Autofirmade kliendid tulevad autosid ostma erinevate mõjutuste tagajärjel. Erinevad uuringud on näidanud, et esimeseks mõjutajaks, miks kusagile salongi minnakse, on see, et sõber soovitas.
Kui Elke Autos ikka ja jälle kliendile keskendutakse, siis pole ka mingi ime, et sinna ikka ja jälle tagasi minnakse ja ka tuttavatele soovitatakse. See on ka üks peamisi põhjuseid, miks brändid, mida Elke Auto müüb, ehk Toyota ja Lexus automarkide edetabelis niivõrd kõrgel on.
Riho Sepp nimetab, et praegu on kindlasti igal elualal raske endale töölisi leida ja nemad on viimaste aastatega kollektiivi poolest samuti omajagu kasvanud, kuid tööjõu leidmisega väga suuri raskusi pole olnud. Sepa sõnul pole neil ka kaadrivoolavusega probleeme ja nii juhtkond kui ka teenindussaal ja töökoda on üsna püsiva meeskonnaga juba aastaid.
Praeguse autoturu suure kasvu juures Sepp mingeid probleeme endale ega ka oma klientidele ei näe, sest kohe tehakse juurde töökohti töökotta, mis peaks ka kõige suuremad vajadused katma.
Sepa ennustuse kohaselt võiks tohutu kasv meie autoturul viia lõpuks selleni, et meil müüakse aastas üle 40 000 sõiduauto ja kuskil seal pöörane kasv mõnevõrra aeglustub.
Elke Auto juhatuse esimees ei saa kiitmata jätta ka maaletoojat Toyota Balticut, kellega koostöö on olnud meeldiv. Üleüldse on Sepa sõnul toyotalikku filosoofiat üle võetud ka nende firmas. Toyota filosoofia on eelkõige kvaliteet, siis tuleb kvantiteet iseenesest.
Elke Auto sai mullu 15aastaseks. Nimelt alustas firma tegevust 1990. aasta detsembris.
Toyotade müümisega alustati 1992. aastal ja ametlikuks edasimüüjaks saadi 1993. aasta septembris. Pidevalt on figureeritud ka Äripäeva automüüjate TOPis, mis kindlasti näitab firma stabiilsust.
Sõidukimüüjate TOP 3 aastal 2004 oli tegelikult samasugune nagu tänavugi. Ainuke vahe oli selles, et kolm esimest olid sel korral pööratud järjestuses.
Võitjaks tuli mullu Saksa Auto, mille juhi Jussi Pärnpuu sõnul oli ettevõtte edu taga pidev ja jõuline arendamine. "Oleme teinud õigeid otsuseid, eeskätt selles osas, mis puudutab ettevõtte laiendamist ja arendamist. Nüüd hakkab see tagasi teenima," rääkis Pärnpuu.
Õigeks sammuks pidas ettevõtte juht ka seda, et pidevalt on investeeritud müügi- ja teenindusvõrgu arendamisse väljaspool Tallinna. Mullu alustas Saksa Auto lisaks Volkswagenitele ka Škodade müümist, milleks loodi uus ettevõte nimega Auto 100. Sel on kindlasti suur tulu olnud, sest Škoda on end väga jõuliselt automarkide igakuise edetabeli esikümnesse murdnud. Pärnpuu lausus mullu töötajate kohta seda, et oluline ei ole mitte haridus, vaid haritus. Tähendama pidi see seda, et oluline ei ole mitte paber taskus, vaid see, kuid inimene on valmis erinevaid situatsioone lahendama.
Teise koha nagu tänavugi sai Autori ASi City Renault. Mullu peeti edu aluseks seda, et firma oli kolitud Mustamäe teelt kesklinna. Samuti nenditi, et firma hakkas uues kohas paremini tööle, kui algselt loodeti. Autori ASi juht Vello Tamm tunnistas, et tegelikkus ületas kõik lootused. Tamm nentis, et igasugune kolimine on firmale suur risk. Olukord oli aga hoopis nii, et vanad kliendid tulid järele ja lisandus veel hulk uusi. Asukoha muutmisele lisaks võeti ette tõsine eneseanalüüs ehk pandi paika, kus ollakse ja kuhu jõuda tahetakse. Süsteemi korrastamisele aitas tublisti kaasa ka ISO 9001 sertifikaadi tegemine, mis samuti kogu senise süsteemi põhjalikult lahti harutas ja uuesti kokku aitas panna.
Kolmanda kohaga pidi möödunud aastal leppima tänavune võitja ELKE Auto. Eelmine aasta peeti juba loomulikuks, et autode müügi edetabelite tipu Toyota müüjad ka hästi TOPis esinevad. Siiski toodi välja seda, et Elke Auto on esiotsas stabiilselt juba aastaid. Ettevõtte juhi Riho Sepa sõnul oli mullu kasvavaks trendiks eraisikust autoostjate osakaalu suurenemine.