Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Keerukaimad ristmikud Tallinnas

    Tallinnas on palju keerukaid ristmikke, millest ei saa tihtipeale aru ei kohalikud, veel vähem siis väliskülalised.
    Sõidukeid on tohutult palju ja nende arv pidevalt suurenemas. Kuidagi peavad kõik need sõidukid punktist A punkti B jõudma. Liikluskorralduse eesmärgiks on liiklemise võimalikult sujuv korraldamine.
    Palju peavalu valmistavad ristmikud. Mõnes kohas varjavad kasvavad puuoksad olulise liiklusmärgi. Kui see puu kasvab eramaa peal, siis on ka linna vastavad instantsid abitud, sest nemad oksi seal ilma loata lühemaks teha ei tohi.
    Isegi kogenud kohalikel autojuhtidel on teinekord raskusi mõne ringtee läbimisega, rääkimata siis algajatest juhtidest või võõrastest meie linnades.
    Palju on ristmikke, kus liiklusmärkidega on tehtud üldreeglitest erinev liikluskorraldus. Liiklusõpetaja Heli Antikainen Niguliste autokoolist soovitab enne igat ristmikku jälgida liiklusmärke ja juba aegsasti valida sobiv sõidurada ja liikumissuund. Mustamäe Autokooli sõiduõpetaja Ago Palitsa sõnul kehtib üldiselt reegel, et alates kolmandast mahasõidust ringilt väljuda sooviv juht peaks valima alguses vasaku sõidurea.
    Mitmel pool kehtiv parema käe reegel on paljude autojuhtide arvates segane, sest selle puhul liiklusmärgid puuduvad sootuks.
    Liiklusõpetaja Indrek Palu Plekk-Liisu Liikluskoolist sõnul on parema käe reegli eesmärk võtta hoog maha tagamaks näiteks elamute piirkonnas turvalisemat keskkonda, mitte mõeldud välja autojuhtide kiusamiseks.
    Ristmik on veidi imeliku liikluskorraldusega. Nimelt tuleb mööda Pärnu maanteed kino Kosmose poolt Vabaduse väljaku poole kaks sõidurida. Pärnu maantee on peatee.
    Üldkehtiva reegli kohaselt võib peatee mõlemast sõidurajast sõita otse. Antud kohas on otsesuund Sakala tänavale. Kuigi enne ristmikku on märk, et peatee suund muutub, ei tähenda see, et vasaku sõidurea kohustuslik sõidusuund ka muutub (vasakule keeramise kohustus). Samas võib ka esimeselt rajalt minna paremale Sakala tänavale ja ka mööda Pärnu maanteed edasi sõita.
    Kui nüüd teises sõidureas sõitev juht otsustab minna Sakala tänavale ja esimeses sõidureas liiklev juht tahab edasi mööda Pärnu maanteed sõita, tekib avariiohtlik olukord. Indrek Palu sõnul aitaks antud olukorra lahendada lisamärgi "sõiduradade suunad rööbasteta sõidukitele" paigaldamine peatee märgi ja peatee suunamuutuse märgi juurde. See annaks konkreetsemad juhised, kuidas antud ristmikul käituda. Vähemalt teeks autojuhtidele olukorra selgemaks.
    Enamiku autokoolis õppivate õpilaste õudusunenägu. Paljud juhid peavad seda ringi Tallinna kõige keerulisemaks.
    Põhjus peitub ilmselt selles, et erinevatel väljasõitudel on erinevad reeglid. Eriliseks teeb selle ringi veel see, et ta on ainuke ringtee Tallinnas, kus mööda parempoolset sõidurada on võimalik läbida terve ring (seda küll ainult Sõpruse puiesteelt ringile sõites).
    Muidu on kõik selge ja korrektne, kuid huvitava nüansina võib välja tuua mahasõidu Rannamõisa teele.
    Kui sõita ringile Ehitajate teelt, siis on võimalik maha sõita Rannamõisa teele nii esimesest kui ka teisest sõidurajalt. Samas võib Paldiski maanteelt ringile sõitnud juht minna edasi Paldiski maanteele nii mööda teist kui ka esimest rida. Siin võib tekkida ohtlik olukord Rannamõisa teele teisest reast mahasõitja ja Paldiski maanteele esimesest reast sõitja vahel. Ago Palits, Mustamäe Autokooli sõiduõpetaja, soovitab siinkohal jälgida teiste juhtide tegevust teravamalt ja ise ka siis vastavalt käituda.
    Keeruliseks muudab selle ristmiku olukord, kus Mustamäe polikliiniku juurest Ehitajate teele või Keskuse tänavale sõitev juht väljub õueala märgi piirkonnast.
    See tähendab, et ta peab andma teed kõikidele autodele, kaasa arvatud siis, kui ta soovib sõita otse üle Ehitajate tee Keskuse tänavale ja Keskuse tänavalt soovib teine juht keerata vasakule Ehitajate teele nn Tipi ringi poole.
    Autor: Richard Õunap
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.