Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Palun laske mul autoga sõita

    Tänapäeval on mootorsõidukid populaarseks teemaks. Räägitakse, et kohe-kohe saabub aeg, mil enam ei mahu autoga sõitma.
    Mina olen autoga liikleja ja sõidan palju. Naudin autosõitu väga nii linnas kui ka maanteel. Eelkõige naudin loomulikult autojuhtimise protsessi kui sellist üleüldse. Meeldib, et üksi sõites on see kvaliteetaeg iseendaga, lisandub vabadusetunne. Eriti vahva, kui seejuures on võimalik segamatult kuulata meeldivat endale sobivat muusikat.
    Kõik see meeldiv kestab paraku teinekord üsna lühikest aega. Nimelt on ka meie armsasse vabariiki jõudnud liiklusummikud. Auto on, tee on, tahtmine ka on, kuid edasi sõita ei ole siiski võimalik.
    Näiteks õhtune tipptund. Suunaks on Tallinnas Vanalinn-Nõmme. Algusajaks 17.10. Tipptund on just alanud. Sõit Nõmmele võtab aega vähemalt 30-40 minutit. Hõreda liiklusega kellaajal läbib selle vahemaa liikluseeskirjast kinni pidades umbes 10 minutiga. Kui ei ole otseselt kiire sihtpunkti jõudmisega, siis on teekonna algus isegi nauditav. Vaatlen kesklinna arhitektuuri, töölt koju-kohvikusse-poodi tõttavaid inimesi, enda ümber asuvaid autosid. Kui südalinnast välja jõuda ja sõit ikka veel ei suju loomuliku kiirusega, siis hakkab meel juba morniks minema. Ümbrus muutub ka oluliselt igavamaks. Isiklik rekord on pärit lähiajast, kus Nõmmelt sõitu alustasin kell 17.15 ja kesklinna Liivalaia tänavale jõudsin mööda Pärnu maanteed liikudes kell 18.50. Selle ajaga oleksin rahulikult sõites Pärnusse jõudnud!
    Alternatiiviks oleks liikumine jalgsi või kasutada ühistransporti. Kalendris on isegi olemas ülemaailmne "autovaba päev". Tehakse jõupingutusi, et muuta linnad veidikenegi autodest hõredamaks.
    Paraku ei ole meie riigis ühistransport veel sellisel tasemel, et meelitaks inimesi seda kasutama. Lisaks muudele isiklikele põhjustele on ühissõidukites keskkond, mis hõlmab endas narkomaane, elu hammasrataste vahele jäänud inimesi ja muidu keerulisi kodanikke, kellega enamik meist ühises avalikus ruumis hea meelega ei viibiks. Lisaks ei ole ka ajavõit enamasti argument. Täpselt samamoodi istub ummikus buss ja ka troll.
    Meie liikluskultuuris on näha üsna palju ebaviisakust ja julmust. Tallinnas rida vahetada tiheda liiklusega teel on ääretult keeruline, sest kaasliiklejaid, kes sind vahele laseksid, on vähe. Mõni on lisaks veel ääretult vihane, kui julgesid lihtsalt vahele suruda.
    Mina sõidan Tallinnas reeglina lukustatud autoustega. Just nimelt eespool mainitud nõrgema närvikavaga kodanike tõttu.
    Kõigest eelnevast hoolimata liiklen autoga ka edaspidi. Kindlasti läbi veel vaevalisemate ummikute, kallima kütusehinna, kitsamate parkimistingimuste ja närvilisemate juhtidega. Mulle lihtsalt meeldib sõita.
    Selleaastase TOPi tegijatega vesteldes sai selgeks üks asi. Meie uute autode müük lähimate aastate jooksul peaaegu kahekordistub. Siis jääb ta sinna paari protsendi juurde tiksuma.
    Kui meie automüük aga kahekordistub, siis peaks see tähendama seda, et uute autode ostjateks tulevad paljud praegused pruugitud sõidukite soetajad.
    See omakorda tähendab aga seda, et pruugitud sõidukit saab aina raskem müüa olema. Uute autode müüjad peavad aga arvestama asjaoluga, et millalgi tuuakse neilt ostetud uued autod tagasi järgmise auto sissemakseks. Omavahelistest jutuajamistest tuligi välja see, et kasutatud autode hinnad hakkavad langema. Aga kes selle hinnalanguse kinni maksab? Vastus on lihtne - uue auto ostja.
    Autor: Richard Õunap
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Spotify prognoosib suuremaid marginaale ja plaanib tõsta hindu
Spotify teatas kasumi tõusust esimeses kvartalis, lubab hindade korrigeerimist ja veelgi edukamat teist kvartalit.
Spotify teatas kasumi tõusust esimeses kvartalis, lubab hindade korrigeerimist ja veelgi edukamat teist kvartalit.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.