Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinki purjutanud juhid jätsid isiklikult vabandamata
Rootsi uudisteagentuuri TT teatel oli Rootsi ametiühingu SEKO esindaja Folke Matrosow teatanud Silja Symphony personalile, et Silja Line'i juhtide lubaduse kohaselt tuleb Tallinki juhtkonna esindaja isiklikult laevale hiljutise käitumise pärast vabandust paluma.
Ehkki laev seisis möödunud neljapäeval päev otsa Helsingi sadamas, Tallinki esindajat sinna ei ilmunud. Hiljem saadeti vabandus e-posti teel.
SEKO esimees Janne Rudén ütles Stockholmis, et ametiühing jätkab vabandusele vaatamata ettevalmistusi politseile avalduse tegemiseks, kirjutas Dagens Nyheter.
Rootsi laevajuhtide ametiühing avaldas möödunud nädalavahetusel SEKO tegevusele täit toetust ja ütles, et nõuab Tallinkilt kaasotsustamisõiguse ja arengu lepingu sõlmimist.
Dagens Nyheteri andmeil esitati selline taotlus Tallinkile reedel.
"Oleme saanud oma liikmetelt väga jõulisi avaldusi. Selline inimeste kohtlemine on neile solvav," ütles laevajuhtide ametiühingu esindaja Leif Palm.
AS Tallink Grupp teatas reedel börsile, et kehtestab firmas käitumisreeglid, mis hakkavad kehtima kõigile, muu hulgas ettevõtte juhtidele.
"Kahetsusväärne on pildi loomine, nagu oleks ettevõtte juhtkond püüdnud tahtlikult alandada laeva personali väärikust või professionaalsust," seisis teates. Lisaks oli kirjas, et firma soovib arutada töötajate etteheiteid ja kriitikat ning kohtub juba selle nädala alguses Rootsi meremeeste ametiühingu esindajatega.
Soome ja Rootsi meedia kirjutab juba päevi Tallinki juhtide käitumisest Silja Symphonyl.
Meelis Milder, Baltika suuromanik
Minu sõbrad ja äripartnerid välismaal pole sellest juttu teinud, seega ei oska kommenteerida.
Aga artiklid ajalehtedes loomulikult mõjutavad mainet. Samas arvan, et see mõju on ajutine.
Valdo Kalm, EMT juht
Kahjuks pean ütlema, et sellel sündmusel on laiem mõju kui ainult Tallinkile.
Raske öelda, kas sellel on ka mõju Eesti äri mainele pikemaks ajaks.