Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus amet: blogija
Üha rohkem inimesi lahkub töölt ja hakkab
raha teenimiseks blogima.
Bologinimega Dooce ehk Heather Armstrong kirjutab oma blogis elust mormoonina, endisest veebidisaineri ametist, rasedusest ja sellejärgsest depressioonist jne. Aasta tagasi hakkas tema blogi piisavalt reklaamiraha sisse tooma, et olla pere elatusallikas. Ja ta ei ole ainus, kirjutas The Economist.
Enamus 57 miljonist blogist on lihtsalt isiklikud avalikud veebipäevikud, mis pakuvad huvi väiksele lugejaskonnale. Samas teenused nagu Google'i AdSense soodustavad blogipidamist raha nimel. AdSense paigutab blogisse reklaami ja iga klikiga saavad blogiomanikud paari sendi võrra rikkamaks. USAs läbiviidud uuringu järgi peab vaid raha pärast veebipäevikut ainult 7% blogijatest.
Samas on tekkinud blogiformaadis nišiajakirjad, mis toimivad nagu äriettevõtted. Neil on palgalised kirjutajad ja nad müüvad reklaami. Parim näide Gawker Media, kelle 14 blogi hulgas on sellised veebilehed nagu Gawker, New Yorgi kuulujutunurgake ja tehnikavidinate leht Gizmodo. Neid külastab iga kuu 60 miljonit lugejat. Weblogsi juhi Jason Calacanisi sõnul on blogiajakirjad kõige kasumlikumad meediaväljaanded.
Ka uudiskirjad on netti kolinud ja blogikuju võtnud. Endine Business 2.0 tehnikaajakirjanik Om Malik on pühendunud täiskohaga oma blogile GigaOm, mida külastab 50 000 lugejat päevas. Maliku sõnul toetab keskkond blogipidamist. Nagu paljudesse teistessegi veebipäevikutesse, müüb tema blogisse FMi nimeline firma reklaami.
Endise Wiredi ja Industry Standardi juhi ja FM omaniku John Battelle sõnul on see hea äri. Näiteks ajakirjale Wired maksab ühe tellija juurde otsimine 100 dollarit (1200 krooni), veebis on see summa null.
Samas nendivad blogiomanikud, et see amet põhitööna ei ole lihtne.