Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kord on veok liiga suur, siis jälle väike…

    Kord ootasime kaks tundi, enne kui ekspedeerija teatas, et veoauto on küll 500 meetri kaugusel kontorist, kuid järelhaagisega masin ei pääse kitsast tänavast läbi.
    Sõiduautod olid tiheda liiklusega tee veoauto ees ja taga ummistanud ning olukorra lahendamiseks tuli kohale kutsuda politsei. Edaspidi informeerisin alati transpordifirmasid, et kontori juurde pääsemiseks tuleb läbida kitsad tänavad.
    Transporditellimuses tuleb alati märkida ära kauba mõõtmed vältimaks olukorda, kus ekspedeerija saadab kohale näiteks kaubiku või madala kaubaruumiga masina.
    Kord, kui oli jälle kiire tööperiood, saadeti kaupa tooma tavalisest madalama kaubaruumiga veok. Arutasime transpordifirmaga võimalikke lahendusi ja parimaks variandiks osutus kauba kõrgemale autole ümberlaadimine terminalis. Suur oli kliendi üllatus, kui kaup jõudis kohale küll kõrgema veokiga, kuid laiali paisatuna. Transpordifirma poolt lubatud kauba alusele tagasi paigutamine oligi lubaduseks jäänud.
    Ekspedeerijad kurdavad, et tootmisettevõtted tellivad autod toodetele järele alati pärastlõunal kell 14-15. Tavaliselt lõppevad sel ajal esimesed vahetused ja valmib viimane osa saadetisest.
    Kogemuste põhjal tean, et mida rohkem ekspedeerijale helistad, seda kindlamini jõuab veok sinu juurde esimesena.
    Kord, kui ma taas ekspedeerijale helistasin ning küsisin, kui kaugel auto siis on, sain vastuseks, et see peab ainult ümber nurga keerama ja ongi kohal.
    Küsisin igaks juhuks masina registreerimisnumbri. Üllatus oli suur, kui avastasin, et liiklen rekka järel, millele kava kohaselt peaks juba linna teises otsas kaupa peale laaditama. Lisaks ekspedeerijatele tuleb aeg-ajalt maid ja puid jagada ka autojuhtidega.
    Kord väitis üks autojuht tarnijale, et tema autosse ei mahu kaks suuremõõdulist alust kõrvuti. Mees ladus ühe ilusa sirge rea aluseid keset treilerit. Aastaid on sarnastesse autodesse mahtunud kaks alust kõrvuti, seekord aga arvas juht, et mahub ainult üks. Kui transpordifirma nõudis saadetise eest täiskoorma tasu, asusime nagu rätsepad autot ja aluseid mõõtma. Aluse mõõdud polnud muutunud, kuid mine tea, äkki oli suve jooksul treiler kokku kuivanud. Õnneks see nii polnud.
    Autojuhtide seas on mõned vahvad tüübid, kes sõidavad küll kohale, aga ei tule kabiinist välja. Veofirmast helistatakse ja kirutakse, miks te juba kaupa peale ei lae, masin ju ootab maja ees!? Me ei osanud arvata, et eemal põõsa taga redutav auto on just meie, mitte naaberfirma juurde laadima tulnud.
    Mõnikord olen teadmatusest tellinud kauba nõnda pakituna, et selle mahalaadimiseks pole ettevõttes parajasti võimalusi olnud.
    Näiteks olen lasknud kauba kohale toimetada konteineris, kuna olin varem näinud, kuidas meil laos konteinerisse kaupa laaditi. Kauba saabudes selgus, et toodete mahalaadimiseks on vaja kraanat.
    Õnneks teadjamad ei lubanud mul kraanat tellida, sest meil polnud nagunii vastavat seadet, millega raskeid aluseid maha laadida.
    Olukord lahenes kauba ümberlaadimisega teisele autole lähedal asuvas hulgilaos.
    Hiljem sain teada, et konteineri saab tellida sadamast kohale sideloader'iga ehk teisisõnu - kraanat polegi vaja.
    Kiiresti arenevad firmad on tihtipeale mures parkimisprobleemidega. Veoautod võtavad manööverdades suuri poognaid ning kaunistavad töötajate sõiduautosid mõlkidega.
    Avariides võib süüdistada nii parkimis- ja laadimisruumi puudust kui ka ajanappuses rahmeldavaid autojuhte. Firmale uut (tootmis)hoonet planeerides võiks arvestada, et liiklus parkimisplatsi juures on kaootiline.
    Kui kas või ühel autol pole parkimisruumi ja ta pargib valesti, on peagi maja ümber liiklus häiritud ning õnnetused varmad tulema.
    Laadimisel on pahatihti probleeme dokumentidega. Näiteks nõuavad välismaa autojuhid CMRile (rahvusvahelise autoveo saateleht) allkirja ja templit, kuigi eesti seaduste järgi pole see vajalik. Inglise ja vene keeles on dokumendil nõutud aga allkirja ja templit.
    Kuidas teha võõramaalasest autojuhile selgeks, et templit pole vaja?
    Üheks probleemiks on saatelehtede ununemine ekspediitori lauale. Tuleb autojuht ja laiutab käsi, temal on ainult veokirjad, saatelehte pole. Kahjuks ei saa me kaupa vastu võtta veokirja alusel, mis pealegi on tihtipeale poolikult täidetud. Märgitud on ainult kauba kaal, mitte mingit märget saatja ja kauba aluste arvu kohta. Seetõttu peab autojuht ootama, kuni saatelehed ekspedeerija laualt koos märkega, mitu alust kaupa meile on mõeldud, kohale jõuavad.
    Õige valik ei peitu alati koostööpartnerite vahetamises, vaid ühiste lahenduste leidmises. Kaks pead on ikka kaks pead.
    Autor: Urvika Palts
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.