Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tarneprobleeme saab ennetada

    Baltika ASi transpordi projektijuhi Kaupo Lõhmuse arvates ei ole mõistlik pikaajaliste lepingupartnerite puhul tarnelepingusse mõningaid klausleid sisse kirjutada, kuna see õõnestab vastastikust usaldusväärsust.
    "Märksõnaks on eelkõige usaldus, meie eelistame juriidilistest nüanssidest enam panna rõhku usaldusele. Eritingimusi lepingusse pannes näitame partnerile, et me ei usalda teda. Kui tarne on viibinud, oleme rakendanud varuskeemi. Teisel juhul on asi lahendatud täiendavalt kokku lepitud kompensatsiooni abil," lausus Lõhmus.
    Üks põhjus, miks Lõhmus ei näe vajadust tarnelepinguid üksipulgi lahti kirjutada, peitub tõsiasjas, et rahvusvahelises äris on osapooli palju ning detailidesse minek ei too soovitud kasu.
    Lõhmusega vastupidisel seisukohal on aga ASi Nolato Tallinn Polymer tarneahela planeerija Airiini Süld, kelle arvates tulevad klauslid osapooltele kasuks.
    "Juhul kui viivitused ilmnevad, teavad mõlemad osapooled, millised meetmed kasutusele võetakse. Meie puhul on taolised klauslid rahalised ning kasutusel suuremate ning võtmetarnijate puhul, kellega tehakse tihedat koostööd. Väiksemate tarnijatega taolisi klausleid ei ole, kuna kokkulepete sõlmimine on tihti aeganõudev," ütles Süld.
    Quelle Halduse logistikajuhi Pärtel Tombergi sõnul puutuvad nemad tarneviivitustega kokku keskmiselt paaril nädalal aastas.
    Igal suvel võib tekkida Tombergi sõnul olukordi, kus kohalikust veoressursist tuleb puudu.
    Selle probleemi kõrvaldamiseks kaasab Eesti veofirma ka Saksamaa partnerite vahendeid.
    "Komplikatsioonide vältimiseks oleme lepingusse vedajaga sisse kirjutanud tingimuse, mis kindlustab meile igal ajal teatud hulga veokeid. Iseenesest mõistetavalt on meil otsekontaktid nii tarnija kui ka vedajaga. Ka tarnijal on meile vedusid korraldava firmaga otsekontakt, juhuks kui midagi peaks plaanitust teistmoodi minema. Operatiivne infovahetus aitabki meil probleeme vältida," sõnas Tomberg.
    Tombergi arvates õigustavad lühemate projektide puhul ennast tarnelepingutesse kirjutatavad võimalikud trahvimäärad toodete hilinemise korral. Pikaajalise koostöö puhul on see tema arvates küsitav, kuna viitab usalduse puudumisele.
    Tingimuste mitmepoolne range määratlemine on Tombergi arvates mõistlik ka siis, kui viivitus tähendab toodangu lõppmüüjale suuri kulutusi. Kuna Quelle Eesti haru puhul on tarnijaks emafirma logistikaüksus, on neil leping sõlminud vaid vedajaga.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.