Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ei saa üle (Väiksest) Emajõest...
Sild üle Väike-Emajõe pidi valmima koos Jõhvi-Tartu-Valga maantee remondi lõppemisega oktoobriks, miks tööd alles nädal tagasi algasid?
Jõhvi-Tartu-Valga koondprojekti raames peeti läbirääkimisi maade võõrandamise osas 260 maaomanikuga. Kõigiga saavutati enne tööde algust kokkulepped, v.a Tõlliste silla ümbruse maa omanikuga, kes ei ela Eestis. Temaga saime kokkuleppele oktoobri alguses. Alles seejärel sai alustada sillaehituse ettevalmistustega ja nüüd on jõutud vana silla lammutamiseni.
Projekti järgi, mille on kooskõlastanud ka kohalik omavalitsus, oli silla ehituse ajaks kohalikule liiklusele ette nähtud ümbersõit kõrvalmaanteede kaudu. Selleks tehti korda ja ehitati tolmuvaba kate Valga ja Laatre vahelisele teele. Amet tuli vastu omavalitsuse soovile tagada ülepääs operatiivsõidukitele, bussidele jt hädavajalikele sõidukitele. Selleks rajatakse tehnoloogiline abisild, üksikasjad lepiti kokku omavalitsusega Valga maavalitsuses 9. novembril. Sama liikluskorraldus oli planeeritud varem ja ka kooskõlastatud omavalitsustega.
Miks ei pandud ajutist silda püsti enne, kui vana sild suleti?
Kuna jõgi asub sügaval orus, rajatakse abisild vana silla vahetusse lähedusse, kuid tunduvalt madalamale. Tehnoloogiliselt ei saa abisilda ja tema pealesõite rajada liiklust sulgemata. Ajutine sild on kasutatav 11. detsembrist, selle kandevõime on 30 tonni.
Millal on uus sild valmis?
Tuleva aasta juulis. Sildade ehitamisega kaasnevad ebamugavused on paratamatud. Ja kahjuks ootavad need liiklejaid ees ka abisilla likvideerimisel.
Autor: Riho Sõrmus