Kadri Jakobson • 7. detsember 2006 kell 22:00

Autopesu nõuab kannatust

Kui teie auto numbrimärk on kadunud sopakihi alla ja kui autoust lahti tehes määrite oma näpud kõntsaga, on viimane aeg auto pesulasse viia. Pealegi võib politsei loetamatu numbrimärgiga autoga sõitmise eest teha kuni 600 krooni trahvi.

Järjekorrad autopesulates panevad kannatuse proovile. Pesukorda oodates võite veeta mitu tundi. Isegi kui piserdate oma silmarõõmule spetsiaalset leotusvahendit, uskudes, et sõidate pesulast välja säravpuhta autoga, võib teid tabada hiljem pettumus: ka paljukiidetud laser- või survepesu võib jätta auto sopaseks.

"Sajuga käib autopesulates autosid vähem, kui kuivaks läheb, on järjekord ukse taga," ütleb Petra Pesutänava kliendihaldur Tanel Tark. "Kui soppa lendab, pole suurt mõtet autot pesta. Kuid sel sügisel pestakse autot ka vihmasaju ajal, sest sõidukid on tõeliselt mustad ja inimeste soov on auto hetkekski puhtaks saada. Tänavune erakordselt soe ja pidevalt porine ilm ning poolteist kuud all olnud naelrehvid on asfaldilt mustuse üles keerutanud ning see ladestub autodele," räägib ta. 16tunnise tööpäeva jooksul jõuab pesutänav teenindada ligikaudu 480 masinat.

Jazz Ülemiste kiirkäsipesula majavanem Mikk Krull ütleb, et nende pesulas on 18 tunni jooksul üle 200 välipesu. Ta tõdeb, et praeguste ilmadega ei saa autot muidu puhtaks kui käsitsi. "Mustus kuivab nii kinni, et kindlasti peab käega kaasa aitama ja šampooni kasutama," ütleb ta.

Krull tunnistab, et nende firma tõstis 1. novembril hindasid.

"Tööjõupuudus on suur. Meil töötab kaheksa autopesijat, korraga on pesus kaheksa autot. Kui töötajaid napib, võib üks pesija pesta kahte autot korraga," ütles Krull.

Ta räägib, et kahjuks on meie tänavad ja teed väga mustad ja paraku kannavad autod ise mustust edasi. "Kui vihma sajab, peseb see autodelt mustuse maha tänavatele, kust see pritsib taas autodele. Kui tahame mustusest lahti saada, peaksime kõik tänavatel liikuvad autod puhtaks pesema," ütleb Krull. "Selleks pole Eestis aga piisavalt pesulaid," lisab ta.

Martin Noorkõiv, rendiautofirma Avis Eesti teeninduskeskuse juhataja

Kasutasime oktoobrini enda autopesulat, kuid majanduslikult oli meile kasulikum hakata teenust sisse ostma. Otsustasime Jazzi kiirkäsipesula kasuks. Kes pakub rohkem mahtu, pakub ka soodsamat hinda. Praegu oleme rahul, kuid arenguruumi on. Pesu kvaliteediga oleme rahul, kuid on logistilisi probleeme.

Andres Lember, Falcki avalike suhete juht

Et autopark on suur - 400 sõidukit - on pesulaid palju. Pesulate valikul on tähtis odavus, kiirus, kvaliteet, võimalus pesta öösel ja lähedus.

Suuremad partnerid on Apisari pesula, Isogreeni pesula ja Jazzi kiirpesulad.

Merike Teder, politseiameti pressiesindaja

Politseiasutustel on autode pesemiseks erinevad kokkulepped. Mõnel üksikul on pesula hoovi peal.

Osa asutusi kasutab pesulateenust riigihankega välja valitud kütusemüüja juures (nt politseiamet kasutab Statoili tanklate pesulaid), osa ka muid käsipesulaid. Politseiameti logistikaosakonna tehnikatalituse juhataja Eldur Jõgi ütles, et temani ei ole jõudnud kriitikat selle kohta, et autosid ei ole pesulas puhtaks saadud.

Hetkel kuum