• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaubakeskused ummistuvad

    Ülikiire majanduskasv ning palgatõus jätab inimestele kätte üha enam vaba raha, mida kaupluselettide vahel kulutada. Selline aeg on iga kaupmehe unistus. Ent asjal on ka oma varjukülg, sest kõikide poodnike jaoks ei jagu vaba pinda, kus oma kaupa pakkuda.
    Loomulikult soovivad kõik kaupmehed trügida suurtesse keskustesse, kus käib rikkam rahvas ning käibed on suured. Ent kaubanduskeskuste seinad pole kummist ning tänavu aasta on uut kaubanduspinda juurde tulnud napilt. Praegu on Eestis iga elaniku kohta üks ruutmeeter kauplusepinda. Areneva turu jaoks on seda küllaltki palju ning arendajad ei julge uusi mastaapseid projekte turule tuua, kuna võimalik majanduslangus annab esimese hoobi just äripindade turule.
    Pindi Kinnisvara äripindade maakler Ingrid Mitt sõnab kaupmeeste lohutuseks, et uusi kvaliteetseid pindu tuleb tasapisi siiski juurde.
    See, kas kaupmees omale sobiva pinna leiab, sõltub suures osas tema planeerimise oskusest. "Kui pinda soovitakse vahetada üleöö, siis loomulikult midagi ei leita," märgib ta. Sobiva pinna otsingu periood kestab Miti hinnangul keskmiselt kuus kuud, ent suuremate pindade osas peab arvestama kuni 2 aastaga. Mitil on kaupmeestele üks kindel retsept: pange paika laienemisstrateegia ja alustage aegsasti otsinguid.
    Praegu on turul uute kaubanduspindade põud. Peagi valmivates ärikeskustes ja kaubandustänavatel pole peaaegu ühtegi vakantset pinda. Võib-olla õnnestub väga atraktiivsel kaubamärgil vahele trügida, kuid ka see ei ole tõenäoline, kuna valdavalt on pinnad üürilepingutega kaetud. Kasvavatel firmadel on üks väljund kasvada olemasolevas keskuses, kui omanik ruumi juurde leiab, näiteks mõne lahkuja näol. Keskused ei soovi üksteist kloonida, mis tähendab, et igaühel on eesmärk luua erinev kaubamärkide valik. Küll on aga uute kaubamärkidega Eesti turule tulijatel suured võimalused kanda kinnitada, sest neid oodatakse.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Repliik: et kalli elektri talumise valu meenuks ka soojal suvel
Aastaaegade vaheldumine annab ka Eesti avalikule arvamusele hooajalise iseloomu. Just praegu, kui elektri hind on laes, tuleks küsida, kas mõni korralik tänapäevane tuulepark on tõesti nii talumatu, et sellele tuleb pidevalt rahalist ja poliitilist lõivu maksta, kirjutab Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv.
Aastaaegade vaheldumine annab ka Eesti avalikule arvamusele hooajalise iseloomu. Just praegu, kui elektri hind on laes, tuleks küsida, kas mõni korralik tänapäevane tuulepark on tõesti nii talumatu, et sellele tuleb pidevalt rahalist ja poliitilist lõivu maksta, kirjutab Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv.
Börs: tehnoloogiasektor tõi turgudele suure tõusu
USA suurimad aktsiaindeksid lõpetasid tänase päeva tugeva tõusuga, sest mure koroonaviiruse omikronitüve pärast laabus. Eelkõige osteti tehnoloogiasektori aktsiaid, vahendab Reuters.
USA suurimad aktsiaindeksid lõpetasid tänase päeva tugeva tõusuga, sest mure koroonaviiruse omikronitüve pärast laabus. Eelkõige osteti tehnoloogiasektori aktsiaid, vahendab Reuters.
Euroopa aasta idufirmade seast tõusevad esile Wise ja Wolt
Euroopa idufirmad ja eeskätt tehnoloogiasektorist tõmbavad tänavu raha kokku rekordilised 107 miljardit eurot, mida on aasta varasemast ligikaudu kolm korda rohkem, vahendab CNBC.
Euroopa idufirmad ja eeskätt tehnoloogiasektorist tõmbavad tänavu raha kokku rekordilised 107 miljardit eurot, mida on aasta varasemast ligikaudu kolm korda rohkem, vahendab CNBC.
Omikron jõudis Lätti
Omikroni nimega uus koroonatüvi tuvastati pühapäeval Lätis, vahendab Läti ringhääling LSM.
Omikroni nimega uus koroonatüvi tuvastati pühapäeval Lätis, vahendab Läti ringhääling LSM.