Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Postiljonil jalad rakkus
"Eriti raske on praegu seetõttu, et on haiguste aeg ja asenduskandjaid leiame vaid oma töötajate hulgast, kes lisaks tavapärasele piirkonnale peavad lehed vedama ka lisapiirkonda," rääkis Express Posti tegevjuht Sven Suurraid.
Tallinnas, Tartus ja Pärnus ajalehti laiali kandva Express Posti juht kurtis, et majanduskasvu tõttu tekib uusi töökohti kõikjal nagu seeni pärast vihma ja lihttööga on võimatu inimesi ligi meelitada. "Samas on meie palgal isegi paar firmajuhti, kes jõusaalis käimise asemel lisaraha eest posti laiali veavad," märkis mees.
Ka Eesti Päevalehe vastutava väljaandja ja peadirektori Aavo Koka sõnul peitub probleemi põhjus hoogsas majanduskasvus. "Kahjuks ei ole Express Posti juhid suutnud seda arengut õigel ajal tajuda ja pole osanud piisavalt kiiresti muuta töökorraldust," ütles Kokk ning lisas, et tema teada on kõik Eesti ajalehtede väljaandjad vihased.
Kuigi Suurraid arvab, et ajalehte ei saa pärast kella 10 veel vanapaberiks nimetada ja varahommikul võiks olulised uudised hankida hoopis veebiväljaannetest, on kliendid hilinevate lehtede pärast pahased.
"Juba kaks kuud on igal hommikul jama lehtede kättesaamisega," pahandas sisustustehnoloogiafirma OÜ Stratus juhataja Arvo Ründva, kes on harjunud enne tööleminekut lehti lugema ja pöördus isegi tarbijakaitsesse.
Ründva sõnul saab tema lehed kätte kell 8.30, kuid teda rahuldav aeg oleks hiljemalt 7.45. "Ma ei taha vaevata oma pead sellega, kas lehed saabuvad õigel ajal. See protsess peaks olema niisama loomulik nagu hommikune hambapesu," kurtis mees.
ASi Eesti Post äriprojektide juht Kaupo Järve tunnistab samuti tööjõupuudust, kuid firma on korraldanud töö nii, et see ei sõltu eriti kellaaegadest. "Meie veame lehti eelkõige maapiirkondadesse ehk igale poole, kuhu Express Post ei lähe," selgitas Järve ja lisas, et leht peab tellijani jõudma alles kella neljaks päeval. "Samas eelistan ka mina lugeda lehti enne tööleminekut, mitte õhtul," lausus Järve.
Möödunud nädalal kirjutas Eesti Päevaleht, kuidas Eesti Postil on puudus töötajatest, kes veaksid laiali suuremõõdulist mööblit.
Nõnda seisabki internetikaubamaja Living.ee mööbel kuni kaks nädalat laos, kuigi klient peaks asjad kolme tööpäeva jooksul kätte saama.
Living.ee omaniku OÜ Langersen juhatuse liige Ove Siiro ütles lehele, et just sügisel on probleemid eriti hulluks läinud ning ettevõte on asunud arendama oma logistikavõrku.
Eesti Posti kommunikatsioonijuht kinnitas, et suuremõõtmeliste mööblisaadetiste kättetoimetamisega on tõesti probleeme.
Siiro sõnul hakkas Eesti Postil detsembris kehtima uus ekspressteenuste hinnakiri, mis tõstis teenuse maksumust kolm korda. 1. jaanuarist tõstab Eesti Post ka perioodika kojukande hinda kuni 30%.