Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
ÄP-l uus nägu
ÄP" kontseptsioon on lihtne - ilmutada nädalavahetusel lugemiseks reedeses lehes vähemalt üks hea, vastukaja tekitav uurimuslugu.
Lisaks persoonilood, reportaaž, noorterubriik ja teistest nädalapäevadest mõnevõrra erinevalt esitatud uudiste-, arvamus- ning börsiküljed.
"Arutasime toimetuses nädalas ühe paksema ja erilisema lehe loomist juba aastaid tagasi, kuid alles uuriva toimetuse moodustamine möödunud sügisel andis selleks viimase tõuke," kinnitab uudistetoimetuse juht Meelis Mandel.
Tema sõnul näitab tihe sõel Äripäeva selle aasta parima loo valimisel, et toimetus on uurivatesse artiklitesse panustades õigel teel.
Sellest aastast pakub Äripäev lugejaile veelgi muudatusi - lisandunud on mitu ajakirja ja rubriiki.
Märtsis alustas ilmumist reedene noorterubriik, septembrist lisandus nädalavahetuse lehte tervise ja spordi teemasid käsitlev rubriik. Esimene neist on toonud Äripäeva juurde rohkem noori lugejaid ning autoreid, terviserubriik on aga Äripäeval esimene katse kirjutada tervislike eluviiside ning spordi teemadel regulaarselt.
Kevadel hakkas Äripäeva vahel ilmuma ka ajakiri Sisustaja, mis on osutunud väga edukaks nii lugejate kui reklaamiandjate seas. Tänavuse nelja korra asemel ilmub sisustusajakirja järgmisel aastal kuus numbrit.
Novembris lisandus ajakirjade perre tehnikast ja tehnoloogiast kirjutav Tehnotrend. Senist Äripäeva tehnoloogiakuukirja ITee asendav Tehnotrend ilmub järgmisel aastal korra kvartalis - märtsis, mais, septembris ja novembris.
Varem vaid Äripäeva tellijatele avatud olnud veebikeskkond aripaev.ee muutus sügisel kõigile vabalt ligipääsetavaks, mis mitmekordistas Äripäeva veebi külastajate arvu.
20. septembril käivitunud vaba ligipääsuga uudistekeskkond aripaev.ee pakub ettevõtlikule inimesele kiireid, huvitavaid ja vajalikke majandusuudiseid ning vastukaja tekitavaid kommentaare.
Eesti suurim majandustoimetus töötab selle nimel, et iga oluline uudis jõuaks avalikkuse ette mitte enam järgmise päeva lehes, vaid täna ja minutitega, kinnitab sel suvel Äripäevas loodud aripaev.ee toimetuse juht Annika Matson.
Peale uudiste on veebikeskkonnas ka väikeinvestorile mõeldud lehekülg ÄP Investor koos reaalajas aktsiahindadega ja Äripäeva börsilehekülgedelgi kajastatav investor Toomase logiraamat. Paberlehe peegeldust ja arhiivi saavad internetist kasutada jätkuvalt vaid Äripäeva tellijad.
Uue keskkonna aripaev.ee lugejate arv kolmekordistus juba kolme sügiskuuga. Septembris enne uue veebi avamist oli lehel aripaev.ee unikaalseid lugejaid nädalas 20 000, detsembris ligi 60 000.
Uue veebikülje kujunduse ja ülesehituse ning toimetuse filosoofia loomiseks töötas Äripäev läbi Rootsi emalehe Dagens Industri eduka veebistrateegia. Nüüd on Äripäeva ülesandeks viia see platvorm ja ideoloogia partnerlehtedele Lätis, Leedus, Poolas, Sloveenias, Horvaatias, Bulgaarias, Ukrainas ja Venemaal.
Kui näpud liiguvad natuke teisiti kui mõte, jõuab lugejani lause, millel on vahel küll mõte sees, aga mitte seesama, mida kirjutaja edasi anda tahtis. Kuigi enamik vigu on häirivad, võib olla ka teistsuguseid, naljakaid. Sellist viga on vahel lausa kahju ainult enda teada jätta.
Vigade lihtsam variant on vale täht, keskpanga asemel kekspank, toetuse asemel teotus, saeveski asemel seaveski. Või on mõni täht puudu - valimiskasti asemel saab kirja valmiskast ja koostöö asemel koosöö.
Keerukamaks läheb asi siis, kui sõnade lauseks ühendamisel on midagi läbi mõtlemata jäänud. Näiteks: "Eile paigaldati Pärnu vee- ja kanalisatsioonitorustiku ehitusele nurgakivi, mille maksumus on 330 miljonit krooni." Võib vaid raskustega ette kujutada, kui kalliks kogu torustiku ehitus läheb, kui juba nurgakivi üksi maksis 330 miljonit.
Vahel pole autor suutnud valida kahe väljendi vahel: "Tallinna volikogu erakorralise istungi avab Keit Pentuse ettepanek käituda poliitiliselt kultuurselt. Vististi räägib ta tühjadele kõrvadele."
Või on kirjutaja tekstile värvi lisamisega hoogu läinud, nii on sündinud pealkiri: "Turul valitsev äike poob transpordifirmasid." Võimas, äike mitte ainult ei mürista, vaid ka poob.
Kui aga Äripäevas ilmus kaaneuudis sellest, et PTA ihaleb suuremat osalust Valgevene naistepesufirmas, võtsid teravmeelsed netikommentaatorid sõna ja pakkusid ennast naiste pesijana firmasse tööle, sest mille muuga see ettevõte ikka tegeleb. Sellise tähenduse peale lehte tehes ei tulnudki.