Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Õpilased leidsid toetajad
Pärnu ühisgümnaasiumi õpilasesinduse liikme Kai Kodasma sõnul on nad kooliüritustele toetajaid otsinud juba viis ja ehk rohkemgi aastat. Mõte tuli huvitavamate auhindade puudumise tõttu - auhind peab õpilastes tekitama motivatsiooni ja tahtmist osaleda. Kai kinnitusel on nad otsinud sponsorlust tavaliselt mõnest suuremast pangast nagu SEB Ühispank või Hansapank. Traditsiooniks on saanud ka raha küsimine Kalevi kommivabrikult.
Sponsorite otsijad on ühisgümnaasiumis ikka need õpilased, kes seda ise tahavad ja end pakuvad - need, kellel suu kinni ei jää, kui rääkida vaja. Sponsorite leidmiseks lähevad noored ettevõttesse kohale, mitte ei aja asju telefonitsi. Kohalkäik on alati mõjusam kui helistamine. Raha on küsitud mitmesugustele üritustele, kus on vaja auhindu, näiteks koolitants, playback ja talendi-show. Ettevõtted on toetanud noori T-särkide, kommide, pastakate ja kalendermärkmikega. Mõnikord on õnnestunud saada ka kino- ja teatripileteid.
Kai teatel ei ole keegi neist läbinud spetsiaalset sponsorite otsimise koolitust. Ka onupojapoliitika pole Pärnu ühisgümnaasiumi noorte puhul rolli mänginud, sest ürituste korraldajad lähevad julgelt võõrastelt ettevõtetelt toetust küsima. "Minu jaoks on sponsorite leidmine siiani kerge olnud, tükki pole küljest võtnud ja aega pole ka üle kümne minuti kulunud. Eriliselt tore sponsor on Kalevite Kodu, kõik sealsed töötajad on väga sõbralikud ja abivalmis," räägib Kai.
Ka Audru keskkooli õpilasesindus on igal aastal tegelenud sponsorite otsimisega, sest ilma koolivälise abita on raske pidusid korraldada. Üritust kavandades mõtlevad korraldajad kohe ka rahaliste võimaluste ja võimalike sponsorite peale. "Kui on palju auhindu või on raha korraldamiseks, tuleb peole rohkem rahvast ja töö sujub ka lihtsamalt," kommenteerib kooli õpilane Sandra Tsukker.
Tavaliselt küsivad aktiivsed koolinoored firmadelt nende tooteid ja saavad enamjaolt positiivse vastuse. Ent on ka ettevõtteid, kes kohe toru hargile viskavad.
Aastatepikkune ürituste korraldamine koolis on näidanud, et mida suuremad ja paremad on auhinnad, seda rohkem on osavõtjaid. Seega on soov auhinnafondi täiendada igati mõistetav ka ettevõtjate poolt. Toetust on Audru keskkooli õpilasesindus väga rohkesti saanud: Mai kinolt pileteid, Arthemisest kontoritarbeid, Vändra Leivast kringleid, Audru Cake'ist küpsiseid, raadiojaamadelt T-särke ja helikandjaid, Audru vallavalitsuselt raha, Endla teatrilt pileteid, Pärnu tennisehallist tasuta mänge jne.
Audru keskkoolis alustati toetajate otsimisega omal algatusel, mis osutus oodatust edukamaks. Väga harva on tegu mõne tuttava ettevõttega, põhilise osa toetajatest moodustavad võõrad ettevõtted. "Julge hundi rind on rasvane ja nagu öeldakse, julge pealehakkamine on pool võitu," ütleb Sandra raskete otsingute kohta. Sandra innustab ka teiste koolide õpilasi otsima üritustele toetajaid.
Piret Meinberg, Audru KK huvijuht
Alustasin tööd sel sügisel ning siiani pole me veel sponsorite toetust otsinud, aga just nüüd tahame korraldada moeetendust ja otsida ka sponsoreid. Üldiselt olen selle poolt ja tundub, et õpilased on õhinal asja juures. Kuna praegu on vaheaeg, siis ma ei näe kõrvalt, kas nad ka praktiliselt sellega tegelevad. Loodan, et siiski tegelevad.
Tiina Post, Pärnu tennisehalli direktor
Reeglina anname sponsorluse korras õpilasesindustele kinkekaarte. Koolide ja õpilasesinduste sponsorlustaotlused väga sagedased pole. Poole aasta jooksul on seda tulnud ette 3-4 korda. Las noored käivad ja vaatavad. Kui neil on asja vastu huvi, on meie ainus kasu see, et neil tekib võib-olla hiljem soov siia tagasi tulla.
Autor: Teele Üprus