Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
BRS loobus kõikidest nõuetest riigi vastu
BRSil olid nõuded riigi vastu nii Washingtonis investeeringute kaitse lepingu alusel kui ka Stockholmis niinimetatud kuldaktsia teemal. Kokku nõudis BRS riigilt 5,1 miljardit krooni. Riigi nõue suuromaniku vastu oli täpselt kümme korda väiksem.
Jagati ära ka Eesti Raudtee siiani jaotamata kasum, mille 227 miljonist kroonist 150 miljonit läks BRSile.
Lisaks deponeeris BRS võimalike järelnõuete katmiseks 50 miljonit krooni. Riigil on tänasest aega aasta, et revideerida kogu Eesti Raudtee dokumentatsioon ning leida sealt vasturääkivusi või BRSi vassimist. Vigade leidmise puhul on riigil võimalik esitada nõue raudtee müügisumma ulatuses, milleks on 2,35 miljardit krooni.
"Kui ERi paberid on kahjustatud või seal leidub vassimist, on meil võimalik saada kahjutasu," sõnas majandusministeeriumi õigusosakonna juht Eva Vanamb.
Vanambi sõnul läksid riigile läbirääkimised BRSiga õigus- ja konsultatsioonikuludena maksma mõned miljonid kroonid. Viis aastat tagasi maksis riik oma erastamiskonsultandile GIBBile ligi 70 miljonit.
Nõukogu analüüsis ka Eesti Raudtee äriplaani ja struktuuri ning kinnitas uue eelarve, milles oli tehtud olulisi muutusi seoses enamusosaluse ostuga. Näiteks arvati eelarvest välja 20 miljoni kroonine nõustamise ja juhtimise tasu BRSile.
Eesti Raudteesse investeeritakse 2007. aastal 868 miljonit krooni. Majandusminister Edgar Savisaar ütles, et sel aastal on plaanis infrastruktuuri investeerida 868 miljonit krooni, eelmisel aastal oli investeerimissumma 500 miljonit krooni.
"Raha läheb peamiselt kahte valdkonda: raudtee efektiivsem toimimine, nagu raudtee kapitalremont ja vibratsiooni vähendamine, ning ohutusse," tutvustas minister aastast investeerimiskava.
Samuti müüb Eesti Raudtee enampakkumisel oma Tallinnas Pikal tänaval asuva maja, millest tulenev summa läheb investeerimisplaanide katteks. Hoone alghind on 212 miljonit krooni.
Eesti Raudtee uueks juhiks tõusva Kaido Simmermanni sõnul läheb kinnisvara müügist saadud tulu eelarve täitmiseks. "Plaanis on uuendada infrastruktuuri ja veeremit," ütles Simmermann.