• OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • 22.01.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uudised

Nõudlus uute korterite järele oli Tallinnas ja Harjumaal suur, mistõttu ka küllaltki paljude arendusprojektide hinnad tõusid.
Samas jahtus turg aga pisut Tallinna äärealadel, näiteks Kristiines ja Lasnamäel, millele viitasid muuhulgas taas korraldatud turunduskampaaniad (kliendipäevad, köögimööblikampaaniad jms). Üha enam hakkas uute korterelamute arendustegevus liikuma Tallinnast väljapoole, ka kaugematesse piirkondadesse nagu Kiiu alevik ja Klooga.
Tallinna järelturu korterite hinnatõus pidurdus eelmise aasta märtsist ning kohati võis märgata müügihindade kerget langust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pakkumiste maht suurenes oluliselt, kõige enam paiskus pakkumisi turule Lasnamäel, kus pakkumiste hulk suurenes 2-3 korda. Pakkumismahud suurenesid ka Mustamäel ning Haaberstis, kuid tagasihoidlikumalt. Lasnamäe, Mustamäe ning Õismäe hinnad ühtlustusid.
"Mägedel" oli suurim nõudlus 1- ja 2toaliste korterite järele ning hinnatuimad olid viiekorruselised majad.
2006. aasta teisel poolel ei ole kaubanduspindade turul suuri muutusi toimunud.
Pakkumine hinnatud kohtades jääb endiselt alla nõudlusele ning seetõttu saavad keskuste omanikud dikteerida üüritingimusi ja valida ka neile sobivaid kliente.
Paindumatute lepingutega kindlustavad keskused endale pikaajalised kliendid ning väiksema voolavuse.
Kaubanduskeskuste eesmärgiks on koondada enda juurde atraktiivsed ja tuntud kaubamärkide esindajad, et luua kogu keskusele hea maine ja tõsta külastatavust.
Kesklinnas suurendavad pakkumist valmivad büroo- ja kortermajad, mille esimestele korrustele on planeeritud kaubanduspinnad.
Valmivas Foorumi majas lisandub kesklinna umbes 4000 m2 kaubandus- ja teeninduspinda. Samuti on planeeritud kaubanduspinnad. Kõrvalisematel tänavatel, kus jalakäijate voog on tagasihoidlikum, on pakkumisi rohkem, kuid nõudlus nende pindade järele on ka väiksem.
Üürnik võib küll eelistada paremate pindade nappusele kõrvalisemat asukohta, kuid leidnud atraktiivsema võimaluse, kolitakse pigem nõudmistele vastavale pinnale.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 29 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele