• OMX Baltic−0,03%283,88
  • OMX Riga−0,14%875,73
  • OMX Tallinn0,51%1 790,88
  • OMX Vilnius0,33%1 121,49
  • S&P 5001%5 996,66
  • DOW 300,78%43 487,83
  • Nasdaq 1,51%19 630,2
  • FTSE 1001,35%8 505,22
  • Nikkei 225−0,31%38 451,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,6
  • OMX Baltic−0,03%283,88
  • OMX Riga−0,14%875,73
  • OMX Tallinn0,51%1 790,88
  • OMX Vilnius0,33%1 121,49
  • S&P 5001%5 996,66
  • DOW 300,78%43 487,83
  • Nasdaq 1,51%19 630,2
  • FTSE 1001,35%8 505,22
  • Nikkei 225−0,31%38 451,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,6
  • 30.01.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Purjus juhid piiril pinnuks silmis

Veokijuhid eiravad sageli töö- ja puhkeajaseadust ning sõidavad üleväsinuna, ka on suurimateks probleemideks sõidukite halb tehniline seisukord ja juhtide liialdamine alkoholiga.
Julgestuspolitsei liiklusjärelevalve talituse vanemkomissari Tõnis Sulu hinnangul on veokite kontrollimisel silma hakanud sõidukite halb tehniline seisukord ning töö- ja puhkeaja seaduse eiramine.
Julgestuspolitsei koostöös teiste ametkondadega on Eesti piiril sõidukeid ka tagasi suunanud, kuna nende tehniline seisund ei luba Eestis liigelda. "Veokijuhtidel lasub suurema ohu allikana liikluses ka kõrgendatud vastutus," lisas vanemkomissar.
Anobion Hulgimüügi OÜ logistikajuht Anton Sarv kinnitab, et nende ettevõtteni info sellistest rikkumistest reeglina ei jõua. "Korra on meie kaubad ära käinud kraaviski, aga põhjust ikka ei tea," ütleb ta.
Haljas ASi turundusjuht Aare Piiki sõnul on ettevõttel olnud pika tegevusaastate jooksul mitmeid vahejuhtumeid ja naljakaid olukordi. "Joobes juhid oli aastatetagune probleem," märgib ta. "Kuna Haljas AS ostab veoteenust sisse, ei saa me valida selleks tööks sobivaid juhte, kes viiks meie kauba korrektselt kliendile. Saame ainult kaupluste kaebuste peale reageerida."
"Meile valmistavad peavalu mitmesugused probleemid," ütleb Piik.
"Näiteks kui kaup ei jõua kliendile õigeaegselt, sest juht ei leia kauplust üles, kaup on rikutud või katki poodi jõudmisel, vale kaup läheb kauplusesse jne." Piik kinnitab, et sellised juhtumid kahjustavad ettevõtte mainet.
Piik märgib, et sel aastal sõideti neil näiteks hoovivärav maha, sest autojuht ei osanud arvestada oma auto pikkusega. "Tänaseks päevaks on see õnneks siiski lahenenud ja meil on taas töökorras aed," kinnitab Piik.
Autopark ASi tegevdirektor Tambet Rukki ütleb, et on kaubaveojuhtidega töötanud juba 12 aastat ja näinud selle aja jooksul vägagi palju rikkumisi.
"Põhilised probleemid tekivad just piiril, rahvusvaheliste vedude korral," kinnitab ta.
"Juhtidel tuleb seal sageli kaua oodata, neil hakkab igav. Nii minnaksegi mõne sõbraga napsu võtma ja ei osata sellele siis enam piiri panna."

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:00
Firmade müügihinda mõjutavad nii kriisid kui x-faktor
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele