Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tuul ja kogu Eesti elektrifitseerimine

    Kõiki piiranguid arvestades saaks Eesti rannaaladele püstitada 7600 elektrituulikut, mis kataks mitmekordselt terve Eesti elektrienergia vajaduse. On see utoopia või lihtsalt enesetsensuuri kehtestatud kartus suurelt mõelda?
    Tõde on vahepeal: tuuleenergia osakaalu Eesti energiabilansis on võimalik ja peabki suurendama, aga saja protsendini see ei jõua. Samuti pole tuuleelekter tasuta lõuna.
    Levinud eksiarvamus on, et tuuleenergia tuleks kätte justkui tasuta: tuul puhub, tiivikud keerlevad ja võta vaid elekter vastu. Füüsikaseadused ei luba saada midagi mitte millestki. Nii on ka tuuleelektriga. Enne, kui hakata ammutama "tasuta" elektrit, tuleb teha suur investeering elektrituulikusse endasse, ülekandeliinidesse jne - see investeering võimsuse ühe vati kohta on suurem kui soojuselektrijaamal.
    Tõsi, soojuselektrijaam vajab hiljem pidevalt põletusmaterjali, elektrituulik vaid tuult. (Tuumajaam toodaks ka "tasuta" elektrit nagu tuulikud - kui ta kord valmis oleks.)
    Ikkagi ei ole paberil arve korrutada ja jagada kuigi raske. Sellest võibki jääda mulje, nagu kataks tuul kõik meie vajadused ja jääks veel ekspordiks ülegi.
    Praktikas kammitseb meid äärmiselt tõsine puudus, tuuleenergia ebaühtlus.
    Ei piisa ainult sellest, et aasta lõikes on piisavalt tuult, millest toota summaarne vajaminev hulk kilovatt-tunde. Vajalik võimsus peab olema garanteeritud igal hetkel! Sest elektrit, erinevalt muust kaubast, lattu ei tooda.
    Jääda lootma ainult elektrituulikutele on sama, kui minna merele purjelaevaga: kui tuul raugeb, jääb laev seisma. Ja keegi ei tea, kui pikaks ajaks.
    Aga oleks purjelaeval ka (põlevkiviga köetav) mootor? Juba parem, aga ainult veidi.
    Praktikas on põlevkivielektrijaamadega tuule vajakut raske katta, kuna elektrijaamade "sissekütmine" pärast seisakut võtab aega mitu päeva - selle ajaga jõuab tuul n+1 korda tõusta ja vaibuda. Üks on kiire ja ebastabiilne, teine raske ja aeglane, ehkki kindlam.
    Kui tuulevaikuses jääda lootma elektri sisseostmisele, siis võime avastada, et tahame osta samal ajal, kui ka kõik teised. Sisseostule lootma jäämine on variantidest halvim.
    Roheliste erakonna programm räägib viiesajast avamerre ehitatavast elektrituulikust. Meri võib rannaaladest isegi parem lahendus olla, kuna ei pane maad tuulikute alla kinni.
    Põhiline on saada üle põlevkivienergeetika näilisest mugavusest ja otsida aktiivsemalt taastuvaid alternatiive. Päikese- ja hüdroenergiaga võrreldes on tuul kõige realistlikum.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Noored küsivad palka nii, et maa must? Väga hea!
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.