• OMX Baltic−0,08%262,54
  • OMX Riga−0,96%870,18
  • OMX Tallinn−0,11%1 698,74
  • OMX Vilnius−0,15%996,4
  • S&P 5000,44%5 620,39
  • DOW 300,65%41 364,37
  • Nasdaq 0,42%17 643,29
  • FTSE 1000,46%8 279,28
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%100,97
  • OMX Baltic−0,08%262,54
  • OMX Riga−0,96%870,18
  • OMX Tallinn−0,11%1 698,74
  • OMX Vilnius−0,15%996,4
  • S&P 5000,44%5 620,39
  • DOW 300,65%41 364,37
  • Nasdaq 0,42%17 643,29
  • FTSE 1000,46%8 279,28
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%100,97
  • 02.02.07, 08:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pühapäeval näeb suurima raha eest ostetud reklaame

Sel pühapäeval ei näe Ameerika jalgpalli finaali Super Bowli vaatajad mitte ainult kahe võimsa sportliku rivaali heitlust, vaid ka maailma ajaloo kalleimaid telereklaamisekundeid, kirjutas Äripäev.
Analüütikute hinnangul võib finantssüst, mille aasta spordisündmus selle ülekandjale CBSi televõrgule annab, toetada ka meediafirma aktsiat.
Ameerika jalgpalli finaal on ilmselt ainus teleülekanne, kus reklaame ei vaadata kui tüütut kohustust. Iga ameeriklane teab, et Super Bowli ajal näidatavad reklaamid on midagi erilist, tihti vaid selleks üheks korraks toodetud tippsaavutused, millest räägitakse järgmisel päeval töö juures sama palju kui dramaatilistest hetkedest väljakul.
Tuginedes just sellele ja prognoosile, et sel pühapäeval vaatab Super Bowli ligi 90 miljonit inimest kogu maailmas, sh ligi 40% Ameerika kodudest, küsibki CBS tänavustelt reklaamiandjatelt rekordilise summa. 30 reklaamisekundi eest tuleb välja käia 2,6 miljonit dollarit ehk üle 30 miljoni krooni.
Tänavuste reklaamijate seas on nt börsifirmad Anheuser-Busch, PepsiCo, General Motors ja Revlon. Ka Coca-Cola, mis viimati ostis Super Bowlile reklaamiaega 1998. aastal, teatas oma kavatsusest kolme reklaamiga välja tulla.
Mitmed ettevõtted, sh General Motors ja Doritos, otsustasid sel aastal aga korraldada avaliku konkursi ning eetrisse pääsevad parimad isetehtud amatöörreklaamid.
Kuidas võiks see ühekordne sündmus mõjuda aasta tagasi New Yorgi brsil noteeritud CBSi aktsiale? CNN Money kirjutas esmaspäeval, et CBS on olnud tunduvalt edukam oma endisest emafirmast Viacomist ning Super Bowli tulekuga võib praegu mõistliku hinnaga aktsia olla ostmist väärt.
Kui CBS Viacomist aasta tagasi eraldus, olid investorid ettevaatlikud. Kuid CBS, millele kuulub lisaks CBS TV-le ka kasumlik välireklaamiäri ning kirjastaja Simon Schuster, on Viacomi oma tulemustega löönud. Lahkulöömisest alates on CBSi aktsia tõusnud üle 20%, samas kui muu hulgas MTV ja Paramounti filmistuudio omaniku Viacomi aktsia on teinud läbi 4protsendise languse. Kolmandas kvartalis kasvas CBSi ärikasum 4%, 646 miljoni dollarini. Neljanda kvartali tulemused tehakse teatavaks sellel kuul ning analüütikud ootavad häid sõnumeid. "Usume, et see aktsia toob investorile aja jooksul usaldusväärse kasumi," märkis Stanford Financial grupi analüütik Frederick Moran CNNile. Ta lisas, et aktsia dividenditootlus on 2,5%.
Forbesi koostatud maailma väärtuslikumate spordisündmuste brändide edetabelis on Super Bowl 379 miljoni dollariga esikohal. Järgnevad suveolümpiamängud 176 miljoni dollari ja jalgpalli MM 103 miljoni dollariga.
Reklaamijail on küllalt teisigi kohti, kuhu panna poole minuti eest küsitavad 2,6 miljonit dollarit, nendib ajakiri Forbes.
Nii saab selle raha eest paigutada toote 50 filmi, telesaatesse, laulu ja videomängu. Selle eest saab osta ka kaks hiiglaslikku välireklaamistendi New Yorgis Timesi väljakul, kus miljon inimest näevad seda iga päev terve aasta jooksul. Super Bowli ajal maksavad reklaamiandjad ka kuni 85% rohkem, kui nad maksaksid kokkuvõttes sama suure vaatajaskonnani jõudmise eest tavaliste tippaja telesaadete ajal.
Samas ei ole põhjust suurpäeva investeerimist alahinnata. USA jaekaubandusliidu uuringu andmetel on mäng ise kõige olulisem küll 32% ameeriklaste jaoks, kuid tervelt 18% vastanuist teatas, et vaatavad ülekannet eelkõige reklaamide pärast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 14:25
Paljudel tööstus- ja laohoonetel jätkuvalt tuleohutusülevaatus tegemata: Forus on ettevõtetele oluliseks partneriks
Suurel osal tuleohutusülevaatuse kohuslastest on jätkuvalt ülevaatus tegemata. Päästeamet on viimasel ajal saatnud ettevõtetele hoiatusteateid. Foruse praktika näitab, et tihti pole ettevõtete juhid ja hoone haldjad kursis, millised tuleohutusnõuded peavad olema täidetud ning mis regulaarsusega tuleb seadmeid kontrollida. Valdavalt on murekohad objektidel sarnased.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele