Eestis on tohutult palju keskpäraseid fotosid. Isegi pangandussektoris, kus tehakse ägedaid teleklippe, on keskpärased fotod. Head näited on Kristiine ja Viru kaubanduskeskuse ning Montoni fotod.
Samas on rõõm näha, et nii reklaamitegijate kui ka -tellijate normid lähevad järjest kõrgemaks. Aina vähemaks jääb "käib kah!" mõtlemist ning suuremat tähelepanu pööratakse ka väikestele detailidele.
Seda kummastavam on, et mõni hoopis tähtis aspekt - fotod - reklaamitegemise juures kahe silma vahele kipub jääma.
Kui idee, sõnastus ja ka olemasolevate elementide disain peab olema kõrge kvaliteediga, jääb vaid imestada, kuidas sellist olulist aspekti, nagu foto kvaliteet, järjekindlalt ignoreeritakse.
Sattusin Eesti reklaamfotode kvaliteedist rääkima hetkel ka siinmail töötava professionaalse reklaamifotograafi Graham Mitchelliga. Temagi oli imestunud siinsete reklaamfotode üldiselt madala taseme üle.
Hea foto tõmbab ju hulga paremini tarbijate tähelepanu, julgustades reklaamiga lähemalt tutvuma. Samuti toob hea foto esile toodete esteetilise kvaliteedi, muutes pinnad fotol peaaegu puudutatavaks. Mitchell rõhutab, et hea foto kommunikeerib soovi korral ka toote selliseid omadusi nagu kiirus, vastupidavus, kerge kaal jms. Loomulikult aitab hea foto ehitada ka ettevõtete kuvandit. Kui reklaami üldilme pole kehva foto poolt rikutud, paistab ettevõte professionaalsem ja edukam.
Midagi ei saa muidugi enne laita, kui pole võrdlusmaterjali. Ehk õnnestub tarbijaid pimeduses hoida ja kvaliteetfotodelt raha kokku hoida?
Fotode puhul on võrdlusmaterjali küllaga. On nii häid kohalikke näiteid kui ka tohutult palju välismaiseid reklaame, mis internetist ja välismaistest ajakirjadest silma jäävad.
Kõige huvitavam on see, et ega eelnev jutt ju kellelegi päris üllatuseks polnud. Seda arusaamatum on samade vigade järjekindel kordamine. Nõustun Mitchelliga, et tasemel ja andeka profifotograafi teenuste eest ei ole tegelikult vaja oluliselt rohkem maksta, eriti arvestades, kui paljuks enamaks on hea foto võimeline.
Nimetatule lisaks annab see investeering hüvede reklaamijale eelise konkurentide ees. Näiteks Benettonist sai üks maailma tuntumaid brände suuresti tänu Oliviero Toscani fotodele.
Ka Lavazza kohvi reklaamide tohutu edu põhines üliheadel fotodel.
Autor: Kent Raju
Seotud lood
Suurel osal tuleohutusülevaatuse kohuslastest on jätkuvalt ülevaatus tegemata. Päästeamet on viimasel ajal saatnud ettevõtetele hoiatusteateid. Foruse praktika näitab, et tihti pole ettevõtete juhid ja hoone haldjad kursis, millised tuleohutusnõuded peavad olema täidetud ning mis regulaarsusega tuleb seadmeid kontrollida. Valdavalt on murekohad objektidel sarnased.
Enimloetud
5
Puudu on nii valuutast, tööjõust, tarbekaupadest kui veduritest
Viimased uudised
Inimesed, keda kuulates jääksid kõik otsused tegemata
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele