• OMX Baltic−0,02%262,35
  • OMX Riga0,06%878,06
  • OMX Tallinn−0,22%1 696,84
  • OMX Vilnius0,31%998,01
  • S&P 5000,75%5 595,76
  • DOW 300,58%41 096,77
  • Nasdaq 1%17 569,68
  • FTSE 1000,02%8 242,74
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%100,87
  • OMX Baltic−0,02%262,35
  • OMX Riga0,06%878,06
  • OMX Tallinn−0,22%1 696,84
  • OMX Vilnius0,31%998,01
  • S&P 5000,75%5 595,76
  • DOW 300,58%41 096,77
  • Nasdaq 1%17 569,68
  • FTSE 1000,02%8 242,74
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%100,87
  • 13.02.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus nimi aitab äri laiendada

Nimi loob esimese emotsiooni ja nimest saab eristuvus alguse. Vana nimega kaasnevad ikka stereotüübid ja uus nimi võimaldab toote ümber positsioneerida.
Juba aastaid tagasi muutis kaubanduskett Gauruse Fotoäri nime Photopointiks. ""Fotoäri" tundus poeketi nimeks liiga vähe ambitsioonikas," selgitas üks firma juhtidest Urmas Kiisk. "Kõiksugu "ärid" nimes sobivad ideaalselt väikestele ning kohalikele ettevõtetele, mis tegutsevad piirkonnas, kus kõik tunnevad kõiki. Meie tahtsime Tartust välja murda ning tundus, et rahvusvaheliselt kõlav nimi on selle tegevuse üks soodustajaid," lisas Kiisk.
Lisaks muutis firma poole aasta eest ka ärinime. "Me ei tahtnud, et ettevõtte nimi meie tegevusele piire seaks ning seepärast olime lausa sunnitud seda muutma," tunnistas Kiisk. Gauruse Fotokaubanduse AS alustas oma tegevust fotokaupade jae- ja hulgimüüjana, kuid praegu pakutakse teisigi kaupu. "Uus nimi Nordic Digital AS on ka välismaistele hankijatele palju suupärasem," tähendas Kiisk.
TNS Emori bränditurundusuuringute suunajuht Aivar Voog soovitas nime muuta siis, kui see on raskepärane ja ei kajasta toote või teenuse omadusi. Samas on nimi kommunikatsiooni üks elemente ja kõike ei saa nimevahetusega tõlgendada, lisas ta.
Voog hoiatas ka, et kui tuntud ettevõte nime muudab, kaasneb sellega tagasilöök. "See on aga tavaliselt ajutine poole aasta kuni aasta pikkune periood ning kui toode ise ei muutu, siis mainekuvand taastub," tõotas Voog. Nii näiteks muudeti paari aasta eest Citymarket Rimiks, ehkki Citymarket oli Eestis tuntum kui Rimi, mis oli tugev Lätis ja Leedus. Alguses tekitas see klientide seas rahulolematust, ent kuna poodides olulisi muutusi ei tehtud, taastus klientide rahulolu mõne aja pärast.
TNS Emori iga-aastases ettevõtete tuntuse ja maine uuringus liikus kõige järsemalt Elion, kes 2003. aastal nime vahetas ja tooted ühe kaubamärgi alla viis. Elioni mainekuvand oli 2002. aasta kevadel madalseisus, ent alates 2003. aastast on näitajad järjepidevalt ülesmäge läinud. Kindlasti aitas uus nimi sellele kaasa.
Voogi sõnul ongi paljud nimemuutused sunnitud, kui tuleb võtta suuromaniku või üle-baltiline nimi.
Sel aastal alustab kaubamärgi ja ärinime muutmist Eestis ligi 100% tuntusega turvafirma Falck, kes hakkab kandma nime G4S. Nimevahetus on tingitud Falcki kuulumisest rahvusvahelisse turvakontserni Group 4 Securicor. Falck Eesti avalike suhete direktor Andres Lemberi kinnitusel vahetatakse kaubamärki järk-järgult, kuna üleöö ei ole see majanduslikult otstarbekas. Põhiline kulu on seotud vormirõivastega ja autokirjade ülekleepimisega, plaanis on ka meediakampaania. Täpset summat ei soovinud Lember nimetada, sõnades vaid, et see ei ole võrreldavgi seni kõige kallima identiteedimuutuse teinud SEB Ühispanga kuludega.
ETK Leib võttis omanikevahetusest tulenevalt 2004. aastal kasutusele kaubamärgi Eesti Pagar. Vahetasime nime, kuna me ei tooda leivatooteid ainult ETK süsteemile, vaid kõikidele suurematele jaekettidele.
Nimevahetuse mõju uuritud ei ole, kõige parem tagasiside on paranenud majandustulemused. Oleme suurendanud turuosa 11,4 protsendilt kolme aastaga 25 protsendini.
Muidugi ei ole põhjuseks ainult nimemuutus, vaid kogu turundus- ja müügitegevus, millesse oleme korralikult investeerinud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 14:25
Paljudel tööstus- ja laohoonetel jätkuvalt tuleohutusülevaatus tegemata: Forus on ettevõtetele oluliseks partneriks
Suurel osal tuleohutusülevaatuse kohuslastest on jätkuvalt ülevaatus tegemata. Päästeamet on viimasel ajal saatnud ettevõtetele hoiatusteateid. Foruse praktika näitab, et tihti pole ettevõtete juhid ja hoone haldjad kursis, millised tuleohutusnõuded peavad olema täidetud ning mis regulaarsusega tuleb seadmeid kontrollida. Valdavalt on murekohad objektidel sarnased.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele