• OMX Baltic−0,09262,4
  • OMX Riga0,07877,5
  • OMX Tallinn−0,181 695,22
  • OMX Vilnius0,14994,87
  • S&P 500−1,555 410,37
  • DOW 30−1,6540 064,01
  • Nasdaq −1,3216 801,38
  • FTSE 100−0,368 176,37
  • Nikkei 225−1,4935 619,77
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,00100,56
  • OMX Baltic−0,09262,4
  • OMX Riga0,07877,5
  • OMX Tallinn−0,181 695,22
  • OMX Vilnius0,14994,87
  • S&P 500−1,555 410,37
  • DOW 30−1,6540 064,01
  • Nasdaq −1,3216 801,38
  • FTSE 100−0,368 176,37
  • Nikkei 225−1,4935 619,77
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,00100,56
  • 14.02.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaarhalli lahenduse määrab tellija

Linnasüdamesse sobimatu kaarhall aitab hõlpsalt katta suuri lao- ja kaubanduspindu.
Kaarehitustehnoloogia võimaldab soodsalt ja paindlikult ehitada mitmesuguseid kaarhalle, -katuseid ja -varikatuseid.
Tänapäevane kaarhall, mis valmib kaarehitussüsteemi abil, on kerge konstruktsiooniga ehitis, mis valmistatakse kandvatest tsingitud terasest või polümeerkattega kaarprofiilpaneelidest.
Moodsate kaarhallid erinevad konstruktsioonilt, ehituskvaliteedilt ja arhitektuursetelt võimalustelt olulisel määral vanadest veneaegsetest kaarhallidest. Aastakümneid tagasi ehitatud kaarhallide juures kasutati kohmakaid kandesõrestikke ja viletsaid materjale, mis ehitusmaastikul just head muljet ei jätnud.
Tellija peab enne kaarhalli projekteerimist ja ehitamist teadma selle funktsiooni ja mõõte, kujutama ette selle arhitektuurset välimust, keskkonnasobilikkust, soojustustaset, akende-uste paiknemist ja valgustusvajadust.
Projekteerimise, kommunikatsioonide ehituse, põrandate, akende ja uste hinnad on sarnased tavahoonete ehitustöödele ning need tööd tellib klient ise. Kasulik on mõelda, milliseid töid tuleb tellida ja milliseid suudab tulevane halliomanik ise teostada. Iseehitajale pakub kaarehitus seeläbi suuremat kokkuhoidu kui tavaehitus.
Suurehitiste korral võimaldab kaartehnoloogia ehitada nii kaubandus-, tootmis-tööstushooneid kui ka militaarehitisi ja viimase sõnana suusatunneleid.
Kaarhalli kere metalldetailid valmistatakse vahetult ehitusplatsil, need monteeritakse kiirelt kokku kergele vundamendile. Kandva kaarhalli kerge konstruktsioon võimaldab ehitada hoonetele mitmesuguse konstruktsiooniga katuseid. Kaarhalli sisepinna saab katta soojustuseks pihustatava tahkestuva vahtpolüuretaaniga või ehitada lihtsalt ripplae.
Kaarhallide ehitusmahud võivad ulatuda 200ruutmeetrisest väikeettevõtja töökojast kuni 30 000ruutmeetriste suurte kaubandus-, tootmis- ja laokompleksideni. Hallide laius ulatub 5-24 meetrini.
OÜ Kaarkatus on pikka aega turul olnud ja päris hästi hakkama saanud. Meie tehnoloogiad on erinevad ja me ei trügi nende mängumaale. Karkassita kaarhall on mujal maailmas ammu tuntud, eriti agarasti kasutatakse seda USAs. Samas sobib selline kaarhall pigem kliimasse, kus katuse lumekoormus on üliväike. Seega on teatud läbivajumisoht. Ma ei tea ühtegi firmat, kes oleks sellise tehnoloogiaga meie lähirajoonides läbi löönud. Eks ta tuleviku tehnoloogia ole.
Autor: Väino Kivinurm

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 09:00
Kolme ettevõtte kogemus Foruse kõnekeskuse teenusega: kuidas koostööpartneri abiga kulusid kokku hoida?
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele