• OMX Baltic−0,08%262,54
  • OMX Riga−0,96%870,18
  • OMX Tallinn−0,11%1 698,74
  • OMX Vilnius−0,15%996,4
  • S&P 5000,54%5 626,02
  • DOW 300,72%41 393,78
  • Nasdaq 0,65%17 683,98
  • FTSE 1000,39%8 273,09
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%100,49
  • OMX Baltic−0,08%262,54
  • OMX Riga−0,96%870,18
  • OMX Tallinn−0,11%1 698,74
  • OMX Vilnius−0,15%996,4
  • S&P 5000,54%5 626,02
  • DOW 300,72%41 393,78
  • Nasdaq 0,65%17 683,98
  • FTSE 1000,39%8 273,09
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%100,49
  • 15.02.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarkvara tõi suure ajavõidu

Ettevõtte tegevjuhi Toomas Pärteli sõnul oli varem sõitude jälgimiseks Excelis tabel. "Käsitöö võttis töötajatelt palju aega ning nõudis ka head mälu. Spetsiaalse tarkvaraga kadusid tegemata arvete probleem ning dubleeritud tegevus," selgitas Pärtel uudse lahenduse tellimise tagamaid.
"Kuna ettevõttel on ka autod Pärnus ja masinapark suureneb, võimaldab tarkvara sõite jälgida," lisas ta.
Ehitusvedude raamatupidaja Liisi Parksepa hinnangul on arvete tegemine läinud tunduvalt lihtsamaks. "Kui asjad olid käsitsi tehtud, läks asju meelest ja esines ebatäpsusi. Vajadus tarkvara järele tekkis just siis, kui töömaht suurenes," lausus ta.
DABE Solutionsilt telliti töö seetõttu, et nad olid esimesed, kes ette jäid. Parema meelega oleks ostetud standardne lahendus, kuna erilahendus on alati kallim. Siis polnud turul aga sobivat karbitoodet.
Esialgne hinnapakkumine oli paarkümmend tuhat, kuid nüüdseks on arendus juba ligi 60 000 maksma läinud. Arenduse tunnihind on 1500 krooni. Seetõttu polegi tarkvara täiendatud ega arendatud.
"Väga rõõmsad me ei ole. Makstud on palju ning et asi saaks tõesti tip-top, tuleks veel teist sama palju sisse panna, mida on aga meiesugusele firmale üsna palju," tunnistas Pärtel probleemi.
"Tootja poolt tegeleb projektiga kliendihaldur. Kindlasti saaks tarkvara parem, kui programmeerija istuks siinsamas lauas. Ahelas võiks olla vähem inimesi," leidis Pärtel.
Valmistarkvara on Pärteli arvates parem, kuna seda kasutavad teisedki kliendid ning võimalikud vead on tõenäoliselt juba leitud. "Kui tellid endale tarkvara, siis oled sa ainuke katsejänes," nentis ta.
Dokumentatsioonis on lepingud iga muudatuse ja tegevuse kohta. Täpsemat refereeringut tarkvaraarenduse kohta pole Ehitusvedudele aga antud. "Tarkvaraga võib siiski rahule jääda, probleem on meie oma ITs. Tarkvaratootja pole seni ettepanekuid teinud, et ostke server või muud taolist," märkis Pärtel.
Kogu programmi arendus dokumenteeritakse ja vajadusel saab klient selle ka endale.
Klient saab ka dokumentatsiooni õigused ja võib soovi korral lasta programmi edasi arendada teistel tegijatel. Kui meiega midagi juhtub, on olemas kogu vajaminev dokumentatsioon kliendi lahendusest ning vajadusel ka arendaja, kes võiks asja üle võtta.
Umbes neljandik kliente on uurinud enne arengutöö algust, kas firma tegevuse lõppedes saab soetatud programmi dokumentatsiooni põhjal edasi arendada.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.09.24, 10:38
Suur analüüs: majanduskasvu aeglustumine on jõudnud kindlustussektorisse
IIZI finantsjuhi Kaido Kepi sõnul jõuab majanduskasvu üldine aeglustumine kindlustussektorisse viitega, mistõttu on tunda turul kerget jahenemist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele