• OMX Baltic−0,09262,4
  • OMX Riga0,07877,5
  • OMX Tallinn−0,181 695,22
  • OMX Vilnius0,14994,87
  • S&P 5000,005 495,52
  • DOW 300,0040 736,96
  • Nasdaq 0,8417 025,88
  • FTSE 1000,318 231,66
  • Nikkei 225−1,4935 619,77
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,00100,52
  • OMX Baltic−0,09262,4
  • OMX Riga0,07877,5
  • OMX Tallinn−0,181 695,22
  • OMX Vilnius0,14994,87
  • S&P 5000,005 495,52
  • DOW 300,0040 736,96
  • Nasdaq 0,8417 025,88
  • FTSE 1000,318 231,66
  • Nikkei 225−1,4935 619,77
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,00100,52
  • 16.02.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ansipi valitsuse tegijad ja kaasreisijad

"Arvan, et nad on karismaatilisemad ja ühiskonnas ka autoriteetsemad isikud. Seda primaarselt oma taustast ja saavutustest johtuvalt," kommenteeris tabeli etteotsa mahtunud ministreid reklaamiagentuuri Tank juht Joel Volkov, kelle sõnul kehtib isiksuse jõud ka muudes eluvaldkondades.
Edetabeli lõpu täitsid keskkonnaminister Rein Randver, põllumajandusminister Ester Tuiksoo, regionaalminister Jaan Õunapuu, haridusminister Mailis Reps ja kultuuriminister Raivo Palmaru.
"Ole enne keegi ja sinu sõna võetakse tõsiselt. Eestis on paraku võimalik sattuda ministritoolile sisuliselt ülikoolipingist või ükskõik kust mujalt nähtamatust kohast," jätkas Volkov. "Loogiline, et sellist inimest ühiskond tõsiselt võtta ei saa. Siin ei ole midagi tegemist inimese isikliku osavusega. Vastasel juhul oleks iga muusik rokkstaar ja iga sportlane rahvuskangelane."
Edetabeli koostamisel küsitlesime 21 Äripäeva ajakirjanikku, vastusevariandid teisendasime hiljem punktisüsteemi ühest neljani ja liitsime kokku.
Küsisime, kui kaalukat rolli mängib minister praeguses valitsuses, kuivõrd on ta suutnud oma valdkonnas olulist ära teha, kui palju avalikkuse positiivset tähelepanu pälvinud, millise mulje jätnud ja kas ta peaks jätkama järgmises valitsuses.
21 Äripäeva ajakirjaniku viiele küsimusele nelja punkti skaalal antud hinnangute summa (suurim võimalik 420 punkti). Ajakirjanike vastused palvele nimetada ministri kõige olulisem tegu oma ametiajal. Tallinna Ülikooli politoloogi Tõnis Saartsi hinnang ministrile.
Spetsialisti kommentaar: Maine hindajad ja kujundajad
Rein Toomla, Tartu Ülikooli politoloog
Huvitavad on Lang ja Palmaru. Mõlemad on tegelikult ühe kategooria tegelased. Miks üks on tipus ja teine põhjas. Liitsin punktid kokku ka erakondade kaupa.
Tuli välja hinnang erakondlikul tasandil. Reformierakonnal kuskil 1300, Keskerakonnal 1100 ja Rahvaliidul 800. Tekib küsimus: miks Äripäev eelistab Reformierakonda? Samas on see loogiline.
Kui tuleks välja, et eelistate Rahvaliitu, tuleks teid päeva pealt lahti lasta. Eks peate ütlema, et see on teie endi ja mitte kellegi muu arvamus.
Joel Volkov, reklaamiagentuuri Tank juht
Ma arvan, et maine kujuneb ikka ühte moodi nii avalikul tegelasel kui ka poliitikul. Ja kujuneb ta isiksuse baasil. Seal ei ole midagi müstilist. Ole see, kes oled, ja kõik on korras. Mõni inimene lihtsalt ei sobi avalikuks tegelaseks, aga siin on edevusel alati oma roll.
Ma arvan, et praegusesse päevapoliitikasse on tekkinud liiga palju selliseid inimesi, kes ei tohiks lavale ronida, kuid edevus ei luba neil eemal seista.
Allar Tankler, kommunikatsioonibüroo Corpore konsultant
Valitsuses on hulk ministreid, kes annavad endale aru, et poliitik peab ise olema professionaalne suhtekorraldaja, et avalike suhete aktiivne juhtimine on oluline osa valitsuse tööst ning uus valimiskampaania algab sisuliselt valimisjärgsel päeval. Erinevalt teistest avaliku elu tegelastest on edukal poliitikul oluliselt tugevamalt polariseerunud kuvand: tal on vaja aktiivseid toetajaid ning tihtipeale tähendab see ka valjuhäälseid vastaseid.
1970ndatel sõnastasid teadlased McCombs ja Shaw nn agenda sättimise teooria: poliitikas ei võida see, kes püüab inimestele öelda, mida mõelda, vaid see, kes ütleb, millest mõelda, kes kujundab kõneaine.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 09:00
Kolme ettevõtte kogemus Foruse kõnekeskuse teenusega: kuidas koostööpartneri abiga kulusid kokku hoida?
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele