Toyota Land Cruiseri müügimuinasjutu tõelisuseks saamise ajal pole end tõsiseltvõetava vastukaaluna suutnud turul kehtestada eriliste kvaliteediomaduste säilitamisele spetsialiseerunud Mitsubishi mark.
Raha ei määra - lisaks auto usaldusväärsusele määrab selle müügi ja hooldusega tegelevate inimeste usalduskrediidi tajumine. Seda rõhutab meie turu liider Toyota. Mitsubishi Pajerot saadab kuulsusrikas ajalugu see-eest väljaspool Eestit. Iga aasta lisab legendaarse Dakari ralli järjestikuste võitudega Mitsubishi maasturi reputatsioonile kaalukust jõudsasti juurde. Sestap tuleb tahes-tahtmata Mitsubishi hinda igati autole vastavaks tunnistada.
Ostja seisukohast on Mitsubishi hind tegelikult ikkagi märksa soodsamaks jäänud kui nõudluspõhiselt ülehinnatud Toyota oma. Mugav töökindlus ja jätkuvalt kõrge järelturu hinnatase on murdnud Eesti ostjate südamed. Nissanil on välja panna mitu maasturit mitmes segmendis. Nissani passiivne müügiorganisatsioon on saavutanud turuga omamoodi distantsi. Edu saadab seetõttu vaid Pathfinderit, mis leidis Eestis mullu omaniku 59 korral - seda on 1% võrra vähem kui aasta tagasi, kuid Toyota Land Cruiseritest 8 korda väiksema turuosa juures. Mitsubishi Pajerot seevastu suudavad sama segmendi Eesti ostjad hinnata stabiilse, 5% turuosa vääriliselt.
Seevastu leedulaste silmis on mudel Pajero Sport väärt oma turusegmendi liidrikohta, hõivates 27% kasvu juures aasta kogusummas 54% pärismaasturite turust.
Lätis säilitab Pajero 11% tasemega teise koha, vaatamata mullusele turuosa kaotamisele.
Autor: Aarne Toomsalu
Seotud lood
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.
Enimloetud
4
„Konkurentidele ei meeldi, et tulime turule“
Hetkel kuum
„Konkurentidele ei meeldi, et tulime turule“
Tagasi Äripäeva esilehele