Eesti taasiseseisvumisest vändatud dokumentaalfilmi
"Laulev revolutsioon" režissöörid-produtsendid James ja Maureen Castle Tusty
võtsid endale laenu kaela, et linateos valmis teha. Nüüd otsivad nad raha filmi
turustamiseks: puudu on 100 000-200 000 dollarit (1,2 kuni 2,4 miljonit
krooni).
Eesti kinodes jooksva filmi esilinastusel Tallinnas Pimedate Ööde Filmifestivalil aplodeeris publik linateosele püsti seistes ning kolmapäeva õhtu seisuga oli filmi vaadanud 12 063 inimest, kirjutas Äripäev. Võrdluseks, filmi "Müümise kunst" on vaadanud 7763 inimest. Siinsest publikuedust hoolimata ootab peamiselt just Euroopa ja USA vaatajale mõeldud film laia maailma jõudmist.
Esimene, pealtnäha lihtne lahendus on näidata filmi USA avalik-õiguslikus televisioonis ja loota, et see teeb piisavalt reklaami ka umbes aasta pärast müügile tulevatele DVDdele. Kuid see jätaks filmi ilmselt laiema tähelepanuta. Teine võimalus on minna filmiga kõigepealt kinodesse ja festivalidele, siis telesse ja seejärel müüa DVDsid - ning teha ka turunduskampaania. Tusty'd, kes panevadki parajasti kokku filmi turustusplaani, kalduvad teise võimaluse poole. Selleks tuleb leida filmile levitaja - mitte liiga suur ja samas mitte ka liiga tundmatu - kelle ülesandeks oleks saada filmile lepingud Euroopas ja Põhja-Ameerikas.
James Tusty tunnistab, et filmi turustamine on pähkel, sest tegemist on dokumentaaliga ja paljudele ka kauge teemaga. Kuid ta usub, et kui inimesed kord juba kinno saada, siis lahkuvad nad sealt rahulolevatena. Et filmi muhedalt populariseerida, on mõte paluda mõnel tuntud eestlasel, näiteks Mart Laaril, seda USAsse tutvustama tulla. Peamiseks turustusstrateegiaks olekski pääseda meediasse, lihtsalt reklaamiklippide näitamine teles on kulukas ega tooks ka ilmselt huviliste horde tundmatu Eesti ajaloofilmi uudistama.
Filmi tootmine ise läks maksma 720 000 dollarit (ligi 9 miljonit krooni), millest 550 000 dollarit (ligi 7 miljonit krooni) koguti annetustest. Ülejäänud summa tuli praegu Tusty'de endi taskust, kes isegi maja tagatisel laenu võtsid.
Seotud lood
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.
Enimloetud
1
“Aeg on sealmaal, et Eesti mehed võtavad ise asja kätte.“
Hetkel kuum
“Aeg on sealmaal, et Eesti mehed võtavad ise asja kätte.“
Kas saab spekuleerida? Eksperdid selgitavad
Viis sammast, millele ambitsioon rajada
Tagasi Äripäeva esilehele