Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinna Sadamale jäi eelmine aasta oodatust kehvemaks
"Tegevuskasum vähenes, kuna mullu oli erakordselt tugev surve kuludele. Meie õlule pandi uus kohustus võtta vastu ja käidelda laevadelt tulevaid jäätmeid," sõnas ASi Tallinna Sadam juhatuse esimees Ain Kaljurand. Eelmisel aastal kulutas Tallinna Sadam jäätmekäitlusele 20 miljonit krooni.
Mullu saavutas Tallinna Sadam taas oma ajaloo suurima kaubamahu - 41 miljonit tonni -, kuid samas vähenes sadamat läbinud reisijate arv ligi 4 protsenti. Isegi nimetatud rekordiline kaubamahu kasv jäi oodatule alla, kuna vedellasti maht vähenes koguni 8 protsenti.
"Naftavedude vähenemist tahame kompenseerida teiste kaupade veoks tingimuste loomise ja parandamisega," märkis Kaljurand ja lisas, et loodetavasti naftaveo vähenemine siiski peatub.
Reisijate arv peaks sadama juhi sõnul tänavu taas kasvama, kuna nii Tallinkilt, Viking Line'lt kui ka Nordic Jet Line'lt on oodata liinidele uusi reisilaevu. "Nordicu praegune kai jääb nende uuele laevale lühikeseks, mis tähendab meile lisainvesteeringuid," ütles Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil.
Kontsern investeeris 2006. aastal kokku 446 miljonit krooni. Mitmed olulised investeeringud lükkusid sellesse aastasse, kuna ettevalmistustööd venisid. "Viimastel aastatel pole Tallinna Sadam arenenud nii, nagu peaks. On kardetud teha eelinvesteeringuid," oli Kaljurand kriitiline.
Umbes 70 protsenti Tallinna Sadama lähiaastate investeeringutest suunatakse Muuga sadama arendusse. Samuti tõstis firmajuht tulevikust rääkides esile Hiina ja Venemaa suunda. "Meie sadama vastu on huvi tundnud ja isegi siinseid tingimusi vaatamas käinud maailma mõistes üks suuremaid konteineroperaatoreid Dubaist, mis on Hiina suunda arvestades väga oluline koostöö," teatas mees.
Kuidas on läinud selle aasta kaks esimest kuud?
Tänavu kahe kuuga oleme kaubaveo kogumahtu kasvatanud juba 12%. Samuti on tõusuteel reisijate arv, mille puhul tahame tänavu jõuda tagasi 2005. aasta 7 miljoni reisija tasemele.