Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Järelturul algas hinnatõus
Iga kevad toob kaasa hinnatõusu võrreldes eelmise kvartaliga. Tavaline kevadine hinnatõus on meil olnud ca 8%.
Kevad 2007 tuleb eriline, sest esiteks eelmise aasta lõpus ei vajunud hinnad nii alla kui tavaliselt ja see hinnabaas ulatub kevadesse.
Aasta viimases kvartalis ostjate aktiivsus kaob ja müüjatel hakkab kiire, sest autod saavad kohe aasta võrra mitte ainult vanemaks, vaid ka odavamaks. 2006. aasta sügiskuudel püsis tavalisest suurem kasutatud autode ostuhuvi, mis ei lasknud hindu langeda tavapärases suuruses. Just neile kõrgeks jäänud hindadele lisab kevadsessioon oma hinnatõusu.
Euroopa Liidu laienemisega on kasutatud autode ostjaskond oluliselt laienenud, mida suurendavad kontaktid ELi idapiiri riikidega. See on toonud kaasa kasutatud autode hindade tõusu juba Kesk-Euroopasse, sest suurte autoturgudega riigid ei suuda piisavas mahus anda kvaliteetseid sõidukeid järelturule. Suurenenud nõudlus aitab hinnatõusule kaasa.
Teiseks on see kevad sesoonne hinnatõus tavatult suurem, olles ligi 12%, mille põhjuseks on üldine majanduslik edu, suurenenud sissetulekud ostjatel ja pankade ostutoetused. Seda ajal, kui on tõusnud importijate ja müüjate tegevuskulud ning kerkinud on sisseostuhinnad.
Turul on ühtedel raha rohkem kui iial varem ja teistel põhjusi küsida rohkem hinda samade autode eest.
Kevadine hinnatõus algab eelmise aasta kõrgeks jäänud hinnatasemest ja on ise suurem eelmisest kevadest. Tagasiminekuks pole hindadel ühtki põhjust ning kõrgem hinnatase kinnitub edasiseks aastaks.
Kõik, kes on ostnud kasutatud sõiduki pärast 2002. aastat, saavad nüüd ta müügist niipalju rohkem raha, et osta asemele uuema aastakäiguga mudel, see on üks võimalus realiseerida rahaks hinnatõus järelturul. Autode ost-müük pole siiski nii lihtne kui aktsiate oma.
Autor: Rein Reinpõld