Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hakkame telerit vaatama
Et näha kvaliteetseid autosaateid, pean praegu igal esmaspäeval mööda internetti kolistama ja sealt vastavasisulisi asju alla laadima. Olenevalt hooajast on selleks siis kas "Fifth Gear" või "Top Gear". Nüüd jõudis Eesti telemaastikule normaalne autosaade "Sõidame!".
Miks just see saade normaalne on? Lihtne - nad keskenduvad autode testimisele ja unustavad kinnimakstud reklaamlõigud. Viimastega on praegustes saadetes igavene häda, sest paljudel vaatajatel pole aimu, millal hakkab saate kinnimakstud osa ja millal on tegemist ajakirjaniku tööga.
Uues saates seda ei ole, sest keskendutakse uute autode testimisele ja saate sponsorid ei tegele uute autode müümisega. See on umbes sama nagu autoajakirjad Eestis üldse, sest autoajakirjanike kinnimaksmisega ei tegele juba väga ammu keegi.
Küll seisab "Sõidame!" ohu ees kujuneda fännide nišisaateks, mida kolm meest, õlled käes, õhtuti vaatavad. Selle ärahoidmiseks peaks tegijad hoidma silma peal muu maailma lahendustel, kus karismaatiliste ja huumorisoonega inimeste abil on tehtud autost tõeline meelelahutusobjekt. See eeldab väga tugevaid tekste ja saatejuhte. Kahtlemata ei saa saatejuhiks olla mingi suvaline telenägu, vaid autoinimene, kelle teravat keelt ühe või teise auto tutvustamisel saaksin tõsiselt võtta.
Mujal on see õnnestunud ja isegi Lätis on säärane autosaade nähtav pühapäevaõhtusel prime time'il.
Edu teile, mehed. Pakkuge Eesti rahvale autoteemal tsirkust ja leiba ning saade kolib peagi hilisõhtust parimatele kellaaegadele.