Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Arvutimängu pilt on juba peaaegu nagu film

    2007 toob mängude graafikale veel uuendusi. Microsofti tarkvarast DirectX on kasutajateni jõudmas kümnes versioon. See tähendab uusi eriefekte ja võimalusi mängude arendajatele. Kui võtta arvutimängu tehisliku miniuniversumina, siis on kümne aastaga saanud pappkarpi ehitatud nukumajast küll pärismaailmale sarnanev keskkond, kuid nukkude käitumine pole samaväärselt arenenud.
    Sisukus on mängudel jäänud laias laastus samaks. Sõidumängud on ikka sõidumängud, tulistamismängudes on vastased läinud natukene targemaks, kuid eesmärk on ikkagi sama - tuleb sihik vastasele suunata ja vajutada tulistamisnuppu.
    Vaadates ainult tüüpilisi tulistamismänge (first person shooter - mängija "sisevaates" tulistamismäng), siis on peamised uuendused realistlik pilt ekraanil, detailsem keskkond, targemad vastased, parem heli ja keerulised pseudofüüsika seadused, mis kõik tekitavad mängus sees olemise tunde.
    Mängude tootmine on läinud töömahukamaks ja kallimaks, kuna uutelt mängudelt eeldatav silmailu, sisu ja targad mängutegelased eeldavad rohkem tööd. Samas mõned mängude žanrid on hakanud välja surema. Näiteks sõjalisi kosmoselennusimulaatoreid tehakse üha vähem. Uusi mängutüüpe aga nii kiiresti juurde ei teki.
    Inimesel, kes pole arvutiga mänginud, on raske hinnata, milline tohutu matemaatika selle taga on. Pildikvaliteedi areng sõltub otseselt riistvara arengust. Arvutite keskprotsessorite kiirus on vahepeal tõusnud peaaegu kaks suurusjärku ning spetsiaalselt mängude jaoks mõeldud graafika riistvara on pea igas tavakasutaja arvutis.
    Kui jääda hinnangu juurde "tore pilt, mu fotokas teeb samasuguseid", siis tegelikult jääb arvestamata, et tõeline töö mängu stseeni loomisel on detailse ruumilise graafika loomine, mängu füüsikaseaduste kehtestamine, liikumise tekitamine.
    Toorest arvutusjõust enam annavad mängude pildile juurde erinevad riistvara lisafunktsioonid. Enamasti annavad lisad just eriefekte. Erinevalt filmidest kasutatakse mängus tavaliselt kogu lisaefektide paketti pidevalt. Näiteks bumpmap-tehnoloogiat kasutatakse mängus pea iga objektiga, tekitades suvalise pinnaga tunde, nagu see oleks reljeefne. See tehnoloogia tekitab efekti kasutades pinda katva pildi asemele mitu, liigutades neid sõltuvalt mängus olevatest valgusallikatest ning mängija vaatepunktist. Kui kasutada eelnimetatud tehnoloogiat koos teise uue, pildielemendi varjutaja, tehnoloogiaga, võib mängudes saavutada väga usutava väljanägemisega pindu ja materjale.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.