Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus ülesanne, ülesanne 40
Suure kontserni kooseisu kuuluvad tütarettevõtted asuvad üksteisest eemal eri paikades.
Kontserni ühe osakonna juhi töökoht on peamajas, kuid temale alluvad spetsialistid asuvad laiali eri tütarettevõtetes. Osakonnajuhi arvates sujub osakonnas töö hästi, kõik spetsialistid saavad oma ülesannetega kohapeal hästi hakkama ning samuti sujub koostöö.
Osakonna juhtimine toimub väljatöötatud koosolekute ja juhendite süsteemi kaudu. Osakonna spetsialistid on samuti enda ja osakonnaga rahul. Töö käigus tekkivad probleemid lahendatakse tütarfirmades kohapeal ühe vastutava spetsialisti juhendamisel.
Samas on kuulda, et osa tütarettevõtete juhte on seisukohal, et selle osakonna spetsialistidel on vähe tööd ning neile tuleks anda lisaks ülesandeid teistest valdkondadest.
Siiski tunnistavad juhid, et osakonna vastutuses olev valdkond on korras ning selles osas erilisi etteheiteid ei ole.
Samas arvatakse tütarettevõtetes, et selle valdkonna hea käekäik on tütarettevõtete teene, mitte osakonna töö tulemus. See info liigub ka emaettevõtte juhtkonnale.
Keegi tütarettevõtete juhtidest ei võta kritiseeritava osakonna juhatajaga ühendust, et probleemi arutada. Tehakse nägu, et kõik on korras.
Samas tunnetavad osakonna spetsialistid kohapeal, et nende tööd ei hinnata piisavalt ning et nende lisaülesannete hulk pidevalt kasvab.
Mida tuleks osakonnajuhatajal ja emaettevõtte juhtidel selles olukorras ette võtta?
Autor: Svetlana Moks