Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Endiselt elus, kuid ei roki
Vene veokite müüjaid on Eestis kolm: Euromaz-2000, MAZ Eesti ning IT Rebella. Neist kaks viimast tegutsevad Tartus.
Autode müügi- ja teenindusettevõtete liidu andmeil müüsid kolm eelmainitud firmat 2006. aastal ühtekokku 72 veokit.
Kõige paremini läks kolmikust firmal MAZ Eesti, kelle peamiseks müügiartikliks olid üle 16tonnised eriotstarbelised raskeveokid.
Probleeme valmistasid edasimüüjatele ELi saastenõuded, mis vahepeal peatas ka MAZ tüüpi autode müügi, ning firmad olid sunnitud tegelema varuosade ning agregaatide tarnimisega klientidele.
Praegu on aga MAZil Euro 3 nõuetele vastavad veokid taas müügis.
MAZ Eesti OÜ pakub näiteks kaheksat põhimudelit. Vilniuse tehases koostatud veoautod on tänapäevaste tehniliste lahendustega, varustatud MANi või Deutzi diiselmootorite ja ZF käigukastidega ning karakteristikud on sobitatud auto kasutuse ja otstarbe iseärasustega. Eestis müüakse endiselt ka GAZ-masinaid.
Peamisteks müügiartikliteks on Gorki Autotehase väikeveoautod GAZell ja Sobol. Võimalik on osta ka eriautosid (kallurid, tõstukid, vaakumautod jne).
Just eritehnika nišš ning juba olemasoleva kliendibaasi varustamine varuosadega ning remonttööd toovadki firmadele põhilist käivet.
Kuna müüginumbrid on suhteliselt tagasihoidlikud, siis uusi Vene autosid just tihti linnapildis näha ei ole. Sellest, et kohalikud edasimüüjad on elus, annab tõestust kas või seegi fakt, et eelmise aasta Motorexil oli Vene tehnika väljas. Loodetavasti juhtub seda ka edaspidi ning Vene eritehnika suudab konkurentsis püsida.