Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Meerikamaa moodi Opel

    Vastus on nii ja naa, sest esimest Opel GTd müüdi Ameerikas väga hästi ja pealegi põhineb teise põlvkonna GT hoopis Pontiac Solstice'il, mida müüakse ainult Ameerikas. Noh, järelikult andestatav.
    Mis siis ikka, lennukisse ja lugematud tunnid alumiiniumpurgis pilvede kohal. Kui praegu suurimaks reisilennukiks tembeldatav Boeing 747 nii lolli moodi raputas, et magada ei saanud, lohutasin end vaikselt sellega, et varsti istun GT rooli ja lasen 265 hobust mägedes vabalt traavima.
    Päris nii libedalt muidugi ei läinud, sest enne jõuti mu sokid ka seitse korda läbi skaneerida, kui mu jalad tõelist Ameerika pinda puudutasid. Ju siis kardeti, et vahetan professiooni ja lähen McDonaldsisse laudu pühkima või rikaste basseine pesema. Kui veel natuke mööda unistuste maad ringi tõmmatud sai ja oli selge, et kõik pole nii nagu filmides näidatakse, siis tundsin, et see GT peab mulle ikka väga suurt lohutust pakkuma.
    Hommikul - äsja saabunud eurooplase kombel kell neli ärganud ja niisama aknal tunde molutanud -, kui lõpuks punaste silmadega autosid kaema lasti, tundsin, et siit saan ma küll lohutust ja mitte vähe. Jõulised kumerused ja jõhker nina võtsid ohkama. Auto oli kenasti kõrvuti kuuekümnendate Opel GTga. Pilt oli selline, mis tahtis silma märjaks teha. Kui veel tagahoovi viidi, kus terve California Opel GT klubi oma vana tehnikat näitas, pani see aina sügavamalt ohkama ja tundma, et hakkan selle rumala maa iseärasustest üle saama. Viimaks ulatati aga auto võtmed. Neid vaadates ilmus mu näole väga loll ilme ja suutsin vaid tongata: "Ee… What?" Need olid vanad ja kulunud, kuid tuli välja, et meid lasti sõita nendesamade vanade GTdega. Mõni kilomeeter linnas kergelt modifitseeritud GTga tekitas juba tunde, et kuulge - siin võiks elada.
    Lõpuks jõudis kätte pidulik hetk, kui sai uut ja võimast looma proovida. Enne loeti sõnad peale ja nenditi, et see pole sportauto, vaid pigem cruiser, millega lihtsalt mõnus ringi täristada. Pärast paari kurvi ja kohaltvõttu oleks tahtnud öelda, et jäägu teile teie arvamus, kuid see on sportauto. Raske sidur, täpne rool, raju tõmme ning tihke ja täpne käigukast viitavad siiski sportautole. Kohaltvõtt on natuke imelik - auto tahab pööret ja pisut vinnatõmbamist, see aga litsub kohalt võttes igemed paljaks. Liiga vaikselt minnes hakkab auto tõmblema ja jõnksutama. No ikka on sportauto.
    Rool on täpne nagu optilise sihikuga jahipüss. Sinu asi on teele pihta saada, küll auto teel püsib. Pedaalid on küll rasked, nagu astuks stepperil, ent kui gaasipedaali tallata, saavad sõitjad tõelise elamuse. Nagu lumelabidaga rindu ja nii kuniks käike jätkub. Kui muidu tundsin pingsat huvi, miks auto võimsam pole, siis sõites sain aru, et ega polegi vaja. Kui tavaliste Opelite käigukastid on sellised, et nende looja tahaks nägupidi nõgisesse ahju panna, turbani pähe toppida ja mõnda Ameerika lennujaama saata, siis GT käigukast pani lausa imestusest hüüatama, sest see on tõeliselt tihke, täpne ja sportlik.
    Igatahes suutis GT kõik Ameerika idiootsusest tekkinud masenduskübemed minust kokku korjata ja indiaanlaste haisvasse reservaati maha jätta.
    Auto oli nii ilus, et Wal-Marti parklas veeresid hamburgerite rasvast peeglina läikivate põskedega ümmargused ameeriklased ümber meie iluduse ja imestasid: "Kui ilus auto!" Siis nõjatusin autole ja mõtlesin, et näe: ameeriklane, aga ikkagi inimene - oskab ka tõeliselt ilusat autot hinnata.
    Allikas: Opel
    Tootja Axel Wierdemann
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.