Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Üks küsimus: Kas madala profiiliga rehv on parem?
Sellele küsimusele annab vastuse juba tänapäevases autotööstuses toimuv. Uute autode rattad lähevad diameetrilt aina suuremaks ja rehvid madalamaks ja laiemaks.
Autodel kasutatavate rehvide mõõdud annab ette juba auto valmistaja, seega ei pea auto kasutaja oma pead sellel teemal vaevama. Rehvi profiili madalamaks muutudes suureneb enamasti ka rehvi laius.
Laiema rehvi eeliseks on suurem haardumus teekattega. See avaldab mõju auto kiirendamisel ja pidurdamisel. Eriti ilmneb see ekstreemsetes oludes, kui on vaja suuremal kiirusel kiiremini pidama saada. Lisaks on madala profiilse rehviga sõita parem, auto on teel stabiilsem ja juhitavus parem.
Eelnev ei kehti muidugi sõites Eesti linnades auklikel ja roopais tänavatel.
Madalaprofiilse rehvi miinus ostjale on esmalt tema kõrgem hind. Mida suurema diameetriga ja madalam on rehv, seda kõrgem on ta hind. Peale kõrge hinna on madala profiiliga rehv väga tundlik konarustele ja eriti löökaukudele.
Madalaprofiilse rehvi puruks sõitmisega augus kaasneb tavaliselt ka velje kõveraks sõitmine. See on jällegi lisaväljaminek, sest tuleb osta lisaks rehvile ka uus velg.
Talvel on soovitav alati kasutada kõrgemat ja kitsamat rehvi. Kitsama rehvi läbivus lumes on parem, lisaks sellele on kõrgema rehviga pehmem ja mugavam sõita.
Autor: Danel Vaigla