Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tööandja esimene ahvatlus - suursugune ametinimi
Carmen Catering otsis mõni aasta tagasi oma töötajaskonda serviisi hooldajat, mis loob pettepildi valgetes kinnastes ja frakis härrasmehest, kes kullaga graveeritud sajandivanuseid, miks mitte Päikesekuninga Louis XIV enda pidulaudu ehtinud lauakatet hooldab. Ilus pilt. Tegelikkuses otsis firma hoopis pesuehtsat nõudepesijat, ei mingit frakki, kindaid ega õrna muusikat saateks.
Carmen Cateringu müügijuht Kaivo Kiple mainis, et töötajate värbamisel peab kuulutuse sisu järjest tõsisemalt läbi mõtlema, nii lootsid nemadki peene nime abil paremat tööjõudu leida.
"Ei ole enam vahet, kas otsid tippjuhti või tavalist koristajat, kõigile tuleb teha kuulutus atraktiivseks. Ei riskinud töökoha nimena kirja panna nõudepesija, sest tahtsime teiste kuulutuste seast välja paista. Meil oli inimesi väga vaja ja samas ongi ju meie selle ala töötajate kohustused rohkem seista hea kõigi töövahendite korrashoiu eest kui lihtsalt pesta nõusid," rääkis Kiple.
Kiple ütles, et tema arvates on mõned nimed lihtsalt vananenud. "Enne oli olemas iga tegevuse jaoks töötaja, üks pesi nõusid, teine kuivatas, kolmas poleeris. Nüüd on palju töid ühe töötaja kohustuseks pandud ja eks siis sellest ka need nimemuutused," rääkis ta.
"Leidsime endale väga head töötajad. Kas selle põhjuseks oli see ametinimi, me ei küsinud," lisas Kiple.
Samasugune meeldiv ja motiveeriv ametinimetus on naftatoodete transpordispetsialist, kes tegelikkuses täidab bensiinijaamas auto paagi bensiiniga.
Veel üks keerulise nimega ametimees on vulkaniseerija, töökohta pakub Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondis. Tegemist on töötajaga, kes pressib kuumpressmenetluse teel kummist erinevaid detaile.
Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondise meistri Enno Kasemaa sõnul kuulutus edu ei toonud ning tänaseks on töökoht koondatud.
CV-Online'i müügijuht Janar Matt sõnas, et ametinimetuste valik sõltub ettevõttest endast, pigem otsivad erakordseid nimetusi uued ja pisemad ettevõtted, kellel on tarvis massi hulgast silma paista.
"Mulle meeldiks ka pigem olla serviisi hooldaja kui nõudepesija. Ehk on Carmen Cateringul suured plaanid ning varsti vastab see nimi ka töö sisule," sõnas Matt. Tema sõnul on taunimisväärne vaid see, kui otseselt valetatakse, näiteks otsitakse müügijuhi kuulutusega tegelikult hoopis müügiesindajat.