Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
USA raamatumüüja kiidab Eesti tudengeid
Intervjuu raamatumüüjate koolitaja Lee McCroskeyga.
Eestlased on põlvkondade kaupa õpetanud oma lastele, et nad ei tohiks saada kameeleoniks, vaid peaksid olema ausad. Kuidas saab müügimees olla ühtaegu nii kameeleon kui ka usaldusväärne isik?
Loomulikult tahame, et inimesed jääksid iseendaks ja oleksid ausad. Kuidas see teisiti olla saakski? Peamine kameeleoni-jutu idee on aga selles, et kõige paindlikumad inimesed suudavad kõige rohkem ära teha ja seda just teiste mõjutamises. Samuti tuleb müüa nii, nagu klient tahab, et talle müüakse, mitte nagu müügimehele meeldib müüa. Seega ei pea müügimees muutuma millekski, mis ta ei ole, vaid peab ennast kohandama, et oma ideid paremini vahendada.
Kui edukalt on Ameerikas müügimeestena töötanud eestlased muutnud end ja oma suhtumist, et suhelda efektiivselt?
Southwesterni programmis osalenud Eesti tudengid on väga hästi kohanenud nii müügitöö kui ka täiesti uue kultuurikeskkonnaga. Need noored on arendanud endas oskust probleeme lahendada ning saanud juurde tohutul hulgal iseseisvust. Samuti on nad muutunud palju enesekindlamaks. Suhtlemisoskuse koha pealt võiks Southwesterni programmi nimetada intensiivkursuseks. Võimatu on rääkida suve jooksul rohkem kui 2000 erineva perekonnaga ning mitte muutuda suhtlemises paremaks.
Millised on Teie hinnangul Eesti müügimeeste tugevad ja nõrgad küljed?
Ameerikasse tulevad Eesti noored on hästi ette valmistatud, täis tahtmist saada iseseisvaks ettevõtjaks ning väga töökad. Nad peegeldavad oma rahvuslikku päritolu ning me imetleme neid väga. Ühtegi üldist nõrkust ma välja tuua ei oskakski. Kui, siis ainult see, et üldiselt on ameeriklased palju väljendusrikkamad kui veidi vaoshoitumad eestlased ja seetõttu peavad eestlased pingutama, et oma klientidega samal lainel suhelda. Meie ettevõttes on eestlased ilma teinud ka suurepäraste liidritena, kellest paljud on ehitanud kolme aastaga suurema müügiorganisatsiooni kui enamik tudengeid palju pikema ajaga.