Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Me pole õiget autobuumi näinudki
Automüük on Eestis rekordiline. Näiteks märtsis müüdi 2881 autot. Kuid kas seda on palju?
Näide eestlaste ostuhullusest. 10 Kia Picantot, mis Kaubamaja osturallil Tallinnas ja Tartus 89 900 krooniga müüki pandi, leidsid omanikud 15 minutiga. 15 minuti automüügi käive 899 000 krooni. Tundub, et ostjale soodne kaup - ilmselt ka müüjale mitte kahjumlik.
Spekuleerime, mis juhtuks Tallinna Kaubamajale kuuluva Kia automüügikäibega, kui samas tempos ja tingimustel automüük toimuks 10 tundi päevas ja 30 päeva kuus. Päeva käibeks teeks see 35,96 miljonit krooni, kuu käibeks 1,08 miljardit krooni!
Tagasi autode juurde. Sellises tempos müügil oleks päevas müüdud 400 autot, kuus 12 000 autot. Rekordilised 2881 autot - polegi selle kõrval enam mingi number.
Püüame võrrelda mittevõrreldavat - Tallinna Kaubamaja (ühes Selveritega jm) kontserni läinud aasta käive oli "kõigest" 4,2 miljardit krooni. Neli kuud sellist automüüki - Kaubamaja kontserni kogu läinud aasta käive oleks automüügiga ületatud.
Võib ju kõhklematult öelda, et ega kõik potentsiaalsed tarbijad ei soovi Kia seda mudelit osta. Sellega tuleb nõustuda. Samuti on ostujõuliste ning autoostuhuviliste ring siiski piiratud, vaatamata järelmaksudele.
Ma pole kuulnud Tallinna Kaubamaja automüügiprognoosist ega plaanidest ning ka sellest mitte, kas selline väljapakutud käitumismudel tasuks end kasumlikkuse poolest ära - kuid mõtiskleda ju võib. Selle najal Kaubamaja aktsiat küll ostma tormata ei maksa, ettevõte pole ju midagi öelnud. Ilmselt leidub ka mõistlikum teenimisvõimalus - pakkudes eri autotootjate mudeleid ja erineva hinnatasemega.